خبرگزاری کار ایران

در آیین تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر کاشان؛

از ۲۶ فرهنگی پژوهشگر کاشان تجلیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۵۲

پژوهش نیاز واقعی جامعه بشری است و برای توسعه و پیشرفت، راهی نداریم جز آنکه برنامه های درسی را به سمت " پروژه محوری " هدایت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: پژوهش نیاز واقعی جامعه بشری است و برای توسعه و پیشرفت، راهی نداریم جز آنکه برنامه‌های درسی را به سمت «پروژه محوری» هدایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، «محمود خدمتی» در آیین تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر کاشان افزود: جستجوی جواب مجهولات بهانه‌ای است تا به زندگی مفهوم بخشیده شود و هرچه از این مسیر کوتاهی کنیم، به خود آسیب رسانده‌ایم و به سختی افتاده‌ایم.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز اقتدار علمی، حرف اول را می‌زند، و کشورهای صاحب علم، نگرانی از کمبود منابع زیرزمینی و توسعه جنگ افزارهای پیشرفته ندارند.

به گفته وی، تنوع و حجم کتاب‌های درسی، مانعی برای تحقیق و پژوهش فرهنگیان است و چون تقویم اجرایی تناسبی با محتوای کتاب‌ها ندارد، مجالی برای معلم باقی نمی‌گذارد که به تحقیق و پژوهش بپردازد.

وی تاکید کرد: جشنواره‌ها باید با رویکرد تحقیق و پژوهش تعریف شود و دوره‌های ضمن خدمت که برای فرهنگیان برگزار می‌شود با موضوع آموزش‌های پژوهش محور و گزارش نویسی باشد تا دستاوردهای آن در خدمت توسعه و تعالی باشد.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: همه آقثار به جامانده از پیشینیان ما نشان دهنده این موضوع است و منطقه کاشان نیز به شهادت آثار تمدن سیلک، در صدر محققان و پژوهشگران تاریخ بوده است.

خدمتی افزود: از منظر دینی، یک چهارم آیات قرآن به موضوع دانایی و آگاهی انسان توجه دارد تا آنجا که می‌فرماید از جمع مومنان، عالمان و محققان را درجات عالی می‌بخشد و سنت خدا بر این است که عالمان و محققان را کمک می‌کند و هرکس به میزان تلاشی که می‌کند، پاداش می‌بیند.
معاون پژوهش و آموزش نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: تحقیق و پژوهش، عنصر اصلی و اساسی نظام‌های آموزشی است و برای آنکه نسلی پژوهشگر و پرسشگر پرورش دهیم، باید معلمانی محقق داشته باشیم.

علیرضا فاضل دربندی افزود: تشکیل کارگاه‌های گزارش نویسی، اقدام پژوهی، مقاله نویسی و جشنواره تولید محتوای مکتوب و الکترونیکی از جمله فعالیت‌هایی است که با هدف توسعه تحقیق پژوهش در مرکز تحقیقات معلمان کاشان انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری، ۲۵ نفر از فرهنگیان پژوهشگر کاشان رتبه‌های بر‌تر کشور و استان اصفهان در رشته‌های اقدام پژوهی، پژوهش و مقاله نویسی و تولید محتوا را کسب کرده‌اند.

به گفته وی، روح اله فتح قریب و رضا مرشدی «رتبه کشوری و الهه سادات مسعودی مقدم «، حسین سربلوکی»، «فرحدخت چینی»، «مریم عبدالوهابی» «زهرا حمیدی رهقی» و «سمیه فتوحی» رتبه‌های بر‌تر استان اصفهان در گرایش اقدام پژوهی را به دست آوردند.

وی اظهار داشت: «مهشید گلستانی»، پژوهشگر بر‌تر استان اصفهان و «لیلی صاحبی»، «نفیسه ترکیانفر»، «اعظم بریانی»، «زهره باغشیخی» و «مهدی فلاح» «لعیا حاجی‌زاده»، «فاطمه حقیری»، «رمضانعلی همایی‌پور»، «مژگان نزادی»، هادی مسعودی خوی و نجمه مسعودی خوی رتبه بر‌تر مقاله نویسی را کسب کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز