خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان؛

اعزام ۲۰۵ مبلّغ و مبلّغه دینی از کاشان به مناطق مختلف کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۱۰

اعزام در ماه محرم و ۸۵ مورد در ماه صفر انجام شده است.

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در طول ماه‌های محرم و صفر امسال، ۲۰۵ مبلّغ و مبلّغه دینی از سوی این اداره به مناطق مختلف روستایی شهرستان کاشان و سایر نقاط محروم کشور اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، وی با اشاره به اینکه اعزام مبلّغ یکی از مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است که در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: ۱۲۰ اعزام در ماه محرم و ۸۵ مورد در ماه صفر انجام شده است.

حسینی، تعداد اعزام بانوان مبلغه را در این دو ماه ۶۰ مورد اعلام کرد و افزود: بانوان مبلغه دینی هم در مناسبت‌های مختلف به منظور تبلیغ چهره به چهره، حضور و سخنرانی در جلسات خانگی و هیئات مذهبی بانوان، مراکز تبلیغی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین مدارس اعزام می‌شوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه در محرم و صفر امسال ۹ استان کشور پذیرای مبلغین اعزامی از اداره تبلیغات اسلامی کاشان بوده‌اند، خاطر نشان کرد: بیشترین این اعزام‌ها به استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد و بندرعباس صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: اقامه نماز جماعت، ایراد سخنرانی در هیئات مذهبی و مساجد، برگزاری مراسم قرائت ادعیه، پاسخ­گویی به پرسش‌های شرعی، برگزاری کلاس‌­های آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی از جمله فعالیت مبلغان اعزامی در مناسبت‌های مختلف است.

به گفته وی، نظارت و هدایت عزاداری‌ها، پرهیز از خرافه‌پرستی، تبیین مباحثامربه‌معروف و نهی از منکر، تشکیل حلقه‌های معرفت و تبلیغ چهره به چهره از دیگر فعالیت‌های مبلغان دینی در مناطق تبلیغی است.

حسینی با بیان اینکه ماه محرم و صفر فرصتی مناسب برای نشر و گسترش فرهنگ و مکتب عاشواریی است، عنوان داشت: مهم‌ترین وظیفه مبلغان اعزامی در این ایام تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز