خبرگزاری کار ایران

امام جمعه برزک:

مردم با حماسه ۹دی مشت محکمی به استکبار و سران فتنه زدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۱۶۵

۹دی مساله بسیار مهم روز ماست و حادثه کوچکی نبود و با بصیرتی که مردم داشتند و به دست خدا هدایت شد برای حمایت از ولایت اینگونه حماسه خلق کردند و با خلق این حماسه مشت محکمی به استکبار و سران فتنه زدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن حلاجی مفرد امام جمعه برزک در خطبه های این هفته نماز جمعه برزک با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حماسه تاریخی روز ۹ دی گفت: ۹ دی مساله بسیار مهم روز ماست و حادثه کوچکی نبود و با بصیرتی که مردم داشتند و به دست خدا هدایت شد برای حمایت از ولایت اینگونه حماسه خلق کردند و با خلق این حماسه مشت محکمی به استکبار و سران فتنه زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان امام جمعه برزک با اشاره به تقویت روحیه تعبد در انسانها گفت: باید روحیه تعبد در انسانها تقویت شود تا در مقابل ولایت فقیه، اماممعصوم، مراجع تقلید پدر و مادر و همه آن کسانی که باید از آنها فرمانروی داشته باشیم تواضع داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حلاجی مفرد گفت: متاسفانه روحیه تعبد در برخی از افراد رو به کاهش است و در حالی که خود مقلد هستند حرف های مراجع و ولایت فقیه را تفسیر می کنند در حالی که وظفه ما تقلید است و خدا این وظیفه را در وجود ما گذاشته است که یا باید آنقدر کامل باشیم که خود مرجع تقلید باشیم و یا از مراجع تقلید اطاعت کنیم.

ایشان در ادامه توجیه بسیاری از خطاها را ضعف روحیه تعبد در انسانها دانست و گفت: انسانهایی که از تعبد فرار می کنند همواره نمی توانند با تقوا باشند و غالبا در مسائل دچار اختلاف و تفرقه می شوند.

امام جمعه برزک با اشاره به باب شدن دهه محسنیه گفت: اگر ایام محسنیه کم کم رشد کرد و عاشورا و مسایل اصلی شیعه تحت تأثیر قرار گرفت چه کسی پاسخگو خواهد بود. ایشان در ادامه به قرائت متن استفتاء ایام محسنیه از آیت ا… مکارم شیرازی پرداخت که فرمودند: «توسل به ذیل عنایت معصومین و فرزندان آنها کار خوبی است و بهتر است از برنامه های جدیدی که در شیعه سابقه نداشته است ترتیب داده نشود».

حجت الاسلام و المسلمین حلاجی مفرد در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه برزک با اشاره به حلول ماه ربیع الاول و پایان ماه محرم و صفر گفت: خوشبختانه آمار جرم و فساد در ماههای محرم و صفر کاهش پیدا کرد، چون گناهکاران از نوحه ها و مجالس خجالت کشیده و کمتر رو به گناهمی روند و یا اصلا گناه نمی کنند هر چند برخی آنقدر غرق گناه و زشتی شده اند که برای آنها محرم و صفر بادیگر ماهها تفاوتی ندارد.

امام جمعه برزک گفت: نباید نورانیت و معنویت محرم و صفر را فراموش کرد و باید فضای همدلی و معنویت محرم و صفر را همیشه داشته باشیم چون امام حسین متعلق به همه ماههای سالاست ونوری است که در زندگی ما باید هدایت گری کند و مااز این نور استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حلاجی مفرد در ادامه گفت: تفاوت بین نمازها بسیار زیاد است به طوری که امام باقر(ع) در تفسیر سوره توحید فقط برای کلمه «صمد» ۸۰ نوع معنا تفسیر می کند و می فرماید اگر جمعی را پیدا می کردم که حرفهایم را می فهمیدند تمام دین خدا را فقط در یک واژه «صمد» نشان می دادم.

امام جمعه برزک در پایان گفت: غفلت ما باعثمی شود تا خدا را آن طور که باید نبینیم. سوره توحید شناسنامه خدا است و خدا را به ما معرفی می کند نه خدایی که یهود از آن در کتابها تعریف می کند و خدا را موجود می پندارد که خروجی این اعتقادات یهودیان چیزی بهتر از سلفی ها و داعشی ها نمی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز