خبرگزاری کار ایران

شهردار نوش آباد:

بیش از نه هزار و ۶۰۰ مترمربع از بافت فرسوده نوش آباد اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۲۶۰

با هدف توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری بیش از نه هزار و ۶۰۰ مترمربع از بافت فرسوده و قدیمی این شهر بهسازی و اصلاح شده است.

شهردار نوش آباد گفت: با هدف توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری، بیش از نه هزار و ۶۰۰ مترمربع از بافت فرسوده و قدیمی این شهر بهسازی و اصلاح شده است.

«علی اصغر شقایقی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر افزود: برای ساخت خیابان نیایش به طول یک کیلومتر و بوستان محله به مساحت سه هزار متر مربع در این محور، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته وی، با تکمیل این طرح، محور تاریخی مسجد جامع، مسجد امام علی علیه السلام، شهرزیرزمینی، آب انبار درب ریگ و کاروانسرای تاریخی نوش آباد به هم متصل خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح، مجموعه عملیاتی شامل ۷۲ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۵۴ هزار متر مکعب خاکریزی، ۱۱ هزار متر مکعب زیرسازی و ۲کیلومتر جدول گذاری انجام شده است.

شهردار نوش‌آباد تصریح کرد: توسعه گردشگری نیازمند تامین زیرساخت‌هایی است که از جمله آن، سهولت در مسیر دسترسی به آثار تاریخی و ایجاد شرایط ماندگاری مسافران است.

وی گفت: گردشگری یک شاخص زمینه توسعه یافتگی است و برای توسعه این صنعت در شهرهای کوچک، قبل از هر چیزی باید به فکر بسترسازی و سرمایه‌گذاری در این زمینه بود تا بسترهای لازم برای ورود گردشگر فراهم شود.

شقایقی افزود: وجود آثار منحصر به فرد در نوش آباد و نزدیکی فاصله تا کاشان، فرصتی برای حضور طولانی مدت گردشگران است که با مساعدت مسوولان سازمان میراثفرهنگی برای جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری در این شهر می‌توانیم شاهد رشد و توسعه هر چه ببش‌تر این شهر باشیم.

شهر تاریخی نوش آباد، از جمله پنج شهر کوچک گردشگری است که در تعطیلات نوروز گذشته، ۱۶۵ هزار گردشگر از مجموعه آثار تاریخی نوش آباد دیدن کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز