خبرگزاری کار ایران

در کمیته دانشگاهی مننژیت عنوان شد:

انجام آزمایش LP در بیماران مظنون به مننژیت نیازمند فرهنگ سازی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۲۴۸

در دنیا سالیانه یک و دو دهم میلیون نفر به این بیماری مبتلاء و ۱۳۵ هزار نفر نیز می‌میرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: قبول انجام آزمایش LP در بیماران مظنون به مننژیت نیازمند فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، دکتر سید علیرضا مروجی در کمیته دانشگاهی مننژیت، با بیان اینکه بیماری مننژیت از مرگ و میر و عوارض نسبتاً بالایی بر خوردار است، افزود: در دنیا سالیانه یک و دو دهم میلیون نفر به این بیماری مبتلاء و ۱۳۵ هزار نفر نیز می‌میرند.

وی، با بیان اینکه به عفونت پرده‌های مغز در اثر عوامل میکروبی مننژیت گویند، تصریح کرد: از آنجائی که زمان ابتلاء به بیماری اغلب دوران کودکی است عوارض بیماری و معلولیت‌های ناشی از آن، افراد مبتلاء را سالیان زیاد درگیر می‌کند.

دکتر مروجی، یکی از راه‌های اصلی تشخیص مننژیت را انجام آزمایش LPاز بیماران مظنون به مننژیت برشمرد و یادآور شد: بایستی در زمینه فرهنگ سازی مبنی بر بی‌خطر بودن این آزمایش اقدام شود.

وی، با اشاره به اینکه اقدامات دانشگاه در این راستا بسیار موثر است، ادامه داد: همکاری و تعاملات بین سازمانی و رسانه‌ها در این خصوص بسیار کمک کننده است چرا که عدم تشخیص به موقع این بیماری ممکن است منجر به ایجاد عوارض جبران ناپذیر یا حتی فوت بیمار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تب، سردرد، تهوع، استفراغ جهنده، سفتی گردن، کاهش سطح هوشیاری، و ملاج برجسته در اطفال را از نشانه‌های این بیماری واگیر دار عنوان کرد.

در این جلسه ضمن بررسی گزارش ارسالی از مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت متبوع، شاخص‌های مربوط به دانشگاه کاشان مطرح و راهکار مناسب جهت رفع مشکلات و ارتقاء شاخص‌ها مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز