خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کاشان:

هدف از سامان‌دهی دفاتر پیشخوان دولت، ارایه خدمات بهتر به مردم است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۲۳۹

سیاست دولت، حمایت از بخش خصوصی است. ولی این بدان معنی نیست که مدیران دفاتر منتظر بنشینند تا ادارات دولتی کاری برای آنها تعریف کنند.

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری کاشان گفت: سیاست دولت، حمایت از بخش خصوصی است ولی این بدان معنی نیست که مدیران دفا‌تر منتظر بنشینند تا ادارات دولتی کاری برای آن‌ها تعریف کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری شهرستان کاشان در جلسه‌ای که به منظور انتخاب نماینده دفا‌تر پیشخوان شهرستان کاشان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: برای اینکه بتوانیم خدمتی درشان مردم انجام دهیم، باید بسترهای ارایه این خدمات از حداقل استانداردهای لازم برخوردار باشد.

محسن فخری اظهار داشت: کارگروه پیشخوان شهرستان که به صورت مستمر تشکیل جلسه می‌دهد، موظف است تا اقداماتی در خصوص ساماندهی، توانمند کردن و نظارت بر دفا‌تر پیشخوان انجام دهد که یکی از آن‌ها شناسایی فرآیند‌ها و فعالیت‌ها و خدمات قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بخش خصوصی به دفا‌تر در سطح شهرستان است.

وی پی گیری جهت ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی دفا‌تر پیشخوان و جهت دهی مردم برای استفاده از خدمات این دفا‌تر را از دیگر اهداف این کارگروه عنوان کرد.

فخری با انتقاد از مدیران دفا‌تر پیشخوان در خصوص آگاهی بخشی و اطلاع رسانی خدمات این دفا‌تر در سطح عمومی یادآور شد: اگر فکر کنیم که دولت برای بخش خصوص تبلیغات خواهد کرد تفکری نادرستی است. دفا‌تر پیشخوان دولت می‌توانند با همگرایی و انسجام و تعامل بین بخشی خدمات خود را برای مردم تبیین و تشریح نموده و البته فرمانداری هم در این خصوص با دفا‌تر پیشخوان همکاری خواهد کرد.

فخری تأکید کرد: سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی است ولی این بدان معنی نیست که مدیران دفا‌تر منتظر بنشینند تا ادارات دولتی کاری برای آن‌ها تعریف کنند. مدیران دفا‌تر می‌توانند با فکر خلاق و جستجو گر خود نیازهای منطقه و شهرستان را شناسایی کرده و برای پویایی بیشتر راهکار‌ها جدید ارائه کرده و هم خدمات به مردم را ارتقا بخشند و همچنین سطح درآمدی خود را بهتر کنند.

وی افزود: دفا‌تر می‌توانند در خدمات رسانی به مردم رقابت داشته باشند ولی از رفاقت و انسجام درونی غافل نشوند و زمانی مجموعه دفا‌تر موفق عمل خواهند کرد که وفاق و دوستی را مدنظر قرار دهند.

فخری گفت: مخالف افزایش درآمد دفا‌تر پیشخوان دولت نیستیم. ولی خدمات مناسب به مردم به عنوان اولویت مدنظر دولت است و به دنبال آن هستیم که خدمات به مردم تسهیل و روان شود.

در بخش دیگری از این جلسه که آقای سید مسعود چهلستونی به عنوان نماینده دفا‌تر پیشخوان از سوی اعضا انتخاب شد به بیان مشکلات این بخش پرداخت و گفت: هدف اولیه از تشکیل این دفا‌تر آن بود که تصدی دولت در خدمات به مردم کمتر شود و این اتفاق هم افتاد ولی بعضی از شرکت‌ها و ادارات دولتی از واگذاری خدمات خود به دفا‌تر رقبتی نشان نمی‌دهند.

وی یادآور شد: بعضی استان‌ها در این خصوص پیشرو بوده‌اند و حتی ادارات دولتی مراجعات خود را به صورت کامل به این بخش واگذار نموده‌اند ولی اگر قرار باشد که بعضی از ادارات با دفا‌تر رقابت کنند قطعاً دفا‌تر قدرت رقابت با بخش دولتی را نداشته و با مشکلات عدیده مواجه خواهند شد.

چهلستونی از مدیریت شهری درخواست کرد برای اینکه مردم با خدمات این دفا‌تر آشنا شوند همکاری نمایند و به گونه‌ای نباشد اگر تابلویی برای معرفی خدمات نصب می‌کنیم اولین کاری که انجام بدهند جمع کردن این تابلو‌ها باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز