خبرگزاری کار ایران

مدرس گردشگری:

فضاهای فرهنگی نباید قربانی منافع اقتصادی شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۵۱

فضاهای فرهنگی نباید قربانی منافع اقتصادی و گردشگری منفعت طلبانه شود.

مدرس برتر گردشگری کشور در سال ۹۳ گفت: فضاهای فرهنگی نباید قربانی منافع اقتصادی و گردشگری منفعت طلبانه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «رضا نوری شادمهانی» روز گذشته در دومین کارگاه آموزشی، تخصصی گردشگری «جایگاه و نقش گردشگری در توسعه اقتصادی منطقه کاشان» اظهار داشت: گردشگری در دهه های اخیر در جهان مطرح و پیشگامان این حوزه سعی در توسعه این صنعت و برنامه ریزی در این زمینه کرده اند.

عضو هیات علمی گروه باستان شناسی دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان تفکر، تعمق، طراحی و برنامه ریزی در توسعه گردشگری معماری و فرهنگی را حائز اهمیت دانست.

وی افزود: ایران با فقدان پژوهش در زمینه گردشگری معماری و نبود کتاب در این خصوص مواجه است.

وی گردشگری معماری را شمشیری دو لبه با آثار مثبت و منفی و همچنین درآمدزا، دانست و تاکید کرد: برای آثار تاریخی، متناسب با ویژگی‌های هر اثر، آستانه تحمل وجود دارد که باید در این خصوص برنامه ریزی کنیم.

استاد برتر گردشگری کشور گفت: در میراثفرهنگی با گونه ای از گردشگری با عنوان «گردشگری سیاه» مواجه هستیم که در این نوع یک رویداد انسانی یا طبیعی اتفاق افتاده در یک منطقه مورد توجه گردشگر قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاشان به عنوان یکی از تجلی گاه های معماری ایران یاد کرد و افزود: این شهر با وجود معماری دستکن زیرزمینی «اویی»، هم سطح با زمین همچون «فیض آباد»، بالاتر از سطح زمین مانند «سیلک» و معماری رجوع به آسمان همچون «چارتاقی نیاسر»، پکیج مناسبی از انواع معماری است.

شایان ذکراست کارگاه یک روزه آموزشی، تخصصی گردشگری جایگاه و نقش گردشگری در توسعه اقتصادی منطقه کاشان با حضور کارشناسان میراثفرهنگی و شهرداران شهرهای شمال استان اصفهان و برخی از شهرهای استان همجوار در مجتمع فرهنگی، رفاهی و تفریحی «خورشید اردهال» کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز