خبرگزاری کار ایران

فرماندار آران و بیدگل دراولین جلسه هم اندیشی نخبگان این شهرستان؛

از پتانسیل نیروی انسانی آران و بیدگل غافل بوده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۹۶۶

علیرغم پتانسبهای بسیارخوب نیروی انسانی که در شهرستان آران و بیدگل داریم به دلیل عدم استفاده از این نیروهای با ارزش تاکنون در توسعه این شهرستان لطمه خورده‌ایم.

فرماندار شهرستان آران وبیدگل گفت: علیرغم پتانسبهای بسیارخوب نیروی انسانی که در شهرستان آران وبیدگل داریم به دلیل عدم استفاده از این نیروهای باارزش تاکنون در توسعه این شهرستان لطمه خورده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل «ابوالفضل معینی نژاد» فرماندار آران و بیدگل شب گذشته دراولین جلسه هم اندیشی که با حضور نخبگان و اندیشمندان شهرستان آران و بیدگل در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزارشده بود با اعلام این مطلب، عدم استفاده از کمترین اعتبار در آمد ارزی ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد دلاری کشور درشهرستان آران و بیدگل را به خاطر مسائل سیاسی این شهرستان عنوان کرد و گفت: دلیل عقب افتادگی شهرستان آران و بیدگل تاکنون به خاطر اختلافات سیاسی که دود آن به چشم مردم می رود بوده است.

وی فضای ایجادشده با انتخاب فرماندار بومی را یک فرصت طلایی برای خدمت بیشتر به مردم این شهرستان دانست و یاد آوری نمود: باید با آسیب شناسی و درک فضای ایجاد شده با اتحاد و همدلی از پتانسیل فراوان نیروی انسانی موجود در توسعه این شهرستان استفاده کنیم.

فرماندار آران و بیدگل فاصله گرفتن از فعالیتهای سنتی به دلیل تحول فضای دنیا و کشور را ضروری دانست و اظهارداشت: با توجه به فرآیندی که در دنیا درعرصه های اقتصادی درحال انفعال است و فعالیتهای سنتی جوابگو نیست باید با راهکارهای عملی از جهت علمی کلیه فعالیتهای اقتصادی خود را با تکنولوژی دنیا همسو کنیم.

وی لازمه تحول درعرصه های علمی و اقتصادی را استفاده از پتانسیل های نیروی انسانی بسیار خوب و ارزشمند شهرستان آران و بیدگل دانست و یاد آوری نمود: با توجه به اینکه نبود راه ارتباطی از مرکز شهرستان به شهرها با گذشت ۱۸ سال تبدیل شدن آران و بیدگل به شهرستان مهمترین مشکل زیر ساختی آران و بیدگل می باشد لذا زمانی خواهیم توانست این مشکلات را برطرف کنیم که با برنامه ریزی از همه پتانسیل های شهرستان استفاده کنیم.

وی غافل شدن از نیروی انسانی متخصص، متعهد و کاردان موجود در آران و بیدگل را موجب عقب افتادگی این شهرستان عنوان کرد و اظهارداشت: متاسفانه نقاط قوت شهرستان آران و بیدگل با شاخص هایی که در طلاق، اعتیاد و تخلفات معرفی می کنیم همخوانی ندارد.

وی با تاکید براینکه جامعه ای باید داشته باشیم که در شان شهرستان دارالشهدای آران و بیدگل باشد تصریح کرد: تنها راه توسعه شهرستان آران و بیدگل، برنامه ریزی مدون، نظم و انضباط، بکارگیری پتانسیل نیروی انسانی موجود در منطقه و راهکارهای عملی می باشد.

معینی نژاد وجود جاذبه های طبیعی و مذهبی را مهمترین شاخص گردشگری این شهرستان عنوان کرد و یاد آوری نمود: جاذبه ها ی گردشگری آران و بیدگل ضمن اینکه نقاط قوت آن بیشتر است درآمد آن در صنعت فرش ماشینی این شهرستان نیزمی تواند بیشترباشد.

وی نقش رسانه و روابط عمومی ها در معرفی پتانسیل های شهرستان آران و بیدگل را مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: معتقد هستیم بعد رسانه ای اقدامات و فعالیتهای انجام شده در شهرستان آران و بیدگل مهم می باشد.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اینکه نشست های بعدی هم اندیشی نخبگان و اندیشمندان آران و بیدگل به صورت تخصصی تربرگزارخواهد شد اظهارداشت: امیدواریم بتوانیم با همکاری دوستان این نشست ها را به صورت کمیته ها ی فنی، تخصصبی و اجرایی داشته باشیم.

درادامه این جلسه هرکدام ازحاضرین ضمن ارائه نقطه نظرات خود، عدم بکارگیری مدیران دلسوز، متعهد و متخصص در بعضی از ادارات دولتی، نبود آموزش کافی و عدم نظارت جدی برعملکرد مدیران را موجب عقب ماندگی شهرستان آران و بیدگل عنوان کردند و خواستار نظارت افراد کارشناس بر عملکرد ادارات، ایجاد بنیاد نخبگان، معرفی بیشترشهرستان آران و بیدگل به جهانیان، خارج شدن آران و بیدگل از تک محصولی صنعت فرش، ایجاد اتحاد و همدلی، فرهنگ سازی بیشتر، دقت بیشتر در گزینش مدیران ادارات، تدوین سند چشم انداز آران و بیدگل، ایجاد زیرساختهای گردشگری، معرفی سیره شهداء، توجه به مسائل یهداشتی و درمانی شهرستان آران و بیدگل و غیره شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز