خبرگزاری کار ایران

با هدف فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب:

نخستین همایش آموزشی " ایست؛ آب نیست " در آران و بیدگل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۴۰

نخستین همایش دانش آموزی آموزشی نجات آب نجات زندگی با عنوان " ایست؛ آب نیست " در آموزشگاه دخترانه امام زمان(عج) آران و بیدگل طی مراسمی برگزار شد.

نخستین همایش دانش آموزی آموزشی نجات آب نجات زندگی با عنوان " ایست؛ آب نیست " در آموزشگاه دخترانه امام زمان(عج) آران و بیدگل طی مراسمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگلU مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل، در آغاز این همایش آموزشی با تقدیر از مدیر و دانش آموزان آموزشگاه دخترانه امام زمان(عج) آران و بیدگل و دیگر مجریان برگزار کننده این همایش گفت: اجرای این همایش در راستای تحقق مفاد تفاهم نامه مشترک آبفا و آموزش و پرورش با محوریت فرهنگ سازی و آموزش ارایه راهکارهای مدیریت و اصلاح الگوی مصرف نقش اصلی را در کاهش بحران آب دارد.

محمد معدندار با تاکید بر اینکه جلوگیری از تشدید بحران آب نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است، افزود: موقعیت جغرافیایی خشک و نیمه خشک کشور ایران و نسبت بارندگی آن که یک سوم یا کمتر از میزان استاندارد بارندگی جهانی است، تشدید شرایط بحران آب و خشکسالی در این کشور به ویژه منطقه آران وبیدگل با موقعیت کویری و گرم و خشک را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: بحران به معنای خطر هنوز برای شهروندان ملموس نشده است و تا زمانی‌که این خطر را جدی نگیرند در کاهش مصرف، مدیریت آن و اصلاح الگوهای مصرف تلاش نخواهند کرد.

به گفته وی، ۹۰ درصد آب در ایران در بخش کشاورزی، هفت و نیم درصد نیز برای مصرف آشامیدنی و بقیه در سایر مصارف صنعتی و تولیدی استفاده می شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل، با اشاره به اینکه مصرف آب در بخش کشاورزی با حجم بالا، راندمان پایین و هدر رفت آب است، گفت: این شیوه مصرف نیازمند مدیریت جدی در مصرف، اصلاح الگوی مصرف و برنامه ریزی مسوولان است.

معدن‌دار، با اشاره به استفاده از آب شرب و بهداشتی در مصارف غیر شرب اعم از استحمام، دستشویی، شستشوی اتومبیل و سایر موارد افزود: جداسازی آب شرب از غیر شرب از طریق آموزش و فرهنگ سازی ضروری است.

وی، آموزش را مهم‌ترین اولویت در فرهنگ سازی مدیریت مصرف دانست و افزود: دانش آموزان به عنوان منادیان و همیاران شرکت آبفا و آموزش و پرورش بهترین نیروی آموزشی در ترویج فرهنگ سازی مدیریت مصرف به والدین، خانواده ها و اجتماع هستند.

به گفته وی، فرهنگ سازی در کاهش مصرف آب و مدیریت آن حتی به اندازه یک لیوان در روز اقدامی موثر و پیشگیری کننده از تشدید بحران است که در دراز مدت نتیجه خوبی را دارد.

نخستین همایش دانش آموزی آموزشی نجات آب نجات زندگی با عنوان " ایست؛ آب نیست " با حضور فرماندار و جمعی از مسولین ادارت آران و بیدگل، قائم مقام و معاونین و کارشناسان شرکت آبفای کاشان، در آموزشگاه امام زمان(عج) آران و بیدگل با ویژه برنامه های متنوعی ظهر امروز(۲۹دی) برگزار شد.

برنامه هم پیمانی دانش آموزان با عبارت " زندگی من به دست آب است و زندگی آب در دست من است پس دست به دست هم برای نجات آب؛ ما دانش آموزان مدرسه امام زمان(عج) هم پیمان خاهی مشد با استفاده صحیح از آب و ارایه آموزش های لازم به دیگران ناجیان آب باشیم. "، برپایی نمایشگاه پوستر در حاشیه همایش و حضور دانش آموزان با لباس ها و پرچم های متحد الشکل به رنگ آبی با جملات و عبارات زیبا و هشداردهنده در مورد خشکسالی از نکات قابل توجه این همایش آموزشی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز