خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان آران و بیدگل:

زلزله خاموش در شهرستان آران و بیدگل در حال اتفاق است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۲۳

پیشرفت تخریب سفره های زیرزمینی که از آن به عنوان " زلزله خاموش " یاد می کنند در منطقه آران و بیدگل اتفاق افتاده است.

فرماندار آران و بیدگل گفت: پیشرفت تخریب سفره های زیرزمینی که از آن به عنوان " زلزله خاموش " یاد می کنند در منطقه آران و بیدگل اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگلU ابوالفضل معینی نژاد در حاشیه نخستین همایش دانش آموزی آموزشی " ایست؛ آب نیست " در گفتگو با خبرنگاران گفت: پیشرفت تخریب سفره های زیرزمینی که از آن به عنوان " زلزله خاموش " یاد می کنند در این منطقه اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به تخریب سفره های آب زیر زمینی در سفیدشهر، روستای یزدل و بخش مرکزی گفت: مهم تر از مساله کمبود آب منطقه آران و بیدگل با بحثفرو نشست زمین و تخریب سفره های آب زیر زمینی رو برو است.

به گفته وی، با تخریب این سفره های زیر زمینی منابع ذخیره آب نابود می شود و در نتیجه ساکنان آن منطقه مجبور به ترک مکان می شوند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، نداشتن پوشش گیاهی مناسب در بیابان و مراتع در این منطقه را یادآورشد و گفت: میزان پایین بارندگی نیز فرصت و نعمتی است که به دلیل نبود این پوشش گیاهی مناسب تبدیل به سیلاب و تهدید می‌شود.

معینی نژاد با تاکید بر همکاری بین بخشی دستگاه های مرتبط با مساله آب و آبفا از جمله منابع طبیعی افزود: همکاری مسوولان مرتبط در مدیریت و برنامه ریزی برای جلوگیری از تهدید ها و تبدیل آن به فرصت ضروری است.

وی، با تقدیر از برگزار کنندگان نخستین همایش دانش آموزی آموزشی " ایست؛ آب نیست " ترویج فرهنگ سازی مصرف بهینه و صحیح آب با همکاری مسوولان به ویژه آبفا و آموزش و پرورش موثر و سازنده است.

به گفته وی، برگزاری همایش نجات آب، نجات زندگی در حقیقت نجات انسان ها و نسل های آینده است.

این مسوول با اشاره به اینکه در صورت عدم مدیریت بحران آب نسل های آینده دچار بحران خواهند شد گفت: عدد و ارقام موجود و مربوط به آمار بارندگی و میزان تبخیر بسیار هشدار دهنده است.

معینی نژاد، واقع شدن ایران در کمربند خشک جهان را تاکید کرد و گفت: میزان بارندگی کشورمان نیز سالانه ۲۵۰ میلیمتر است در حالی‌که میانگین جهانی آن ۷۵۰ میلیمتر است.

وی، میزان بارندگی در شهرستان آران و بیدگل را کمتر از ۱۲۰ میلیمتر در سال خاطر نشان کرد و گفت: این میز ان از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون ۲۷ میلیمتر بوده است.

به گفته وی، این آمار و ارقام سطح بحران را نشان می دهد که شهروندان بایستی از مصرف بی رویه آب پرهیز و با استفاده از رو ش های اصلاح الگوی مصرف، مصارف آب را مدیریت بهینه و صحیج کنند.

فرماندار آران و بیدگل، میزان تبخیر ۲۶۰۰ میلیمتری و بارندگی سالانه ۱۰۰ میلیمتر را زنگ خطری برای این منطقه دانست و گفت: میزان تبخیر ۲۶ برابر بارندگی در این منطقه است.

معینی نژاد تصریح کرد: این موضوع تجدید نظر در مصرف آب و مدیریت صحیح آن توسط شهروندان را می طلبد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بیشترین چالش قرن ۲۱ کمبود آب شیرین، تغییر اقلیم و پیشروی بیابان است افزود: با این تفاسیر وضعیت ما در شرایط خوبی نیست و نیازمند تجدید نظر در سیستم مصرف، اصلاح الگوی مصرف آب، استفاده از رو ش های آبیاری نوین، کشت محصولات و استفاده از صنایع تولیدی بدون نیاز به آب فراوان است.

نخستین همایش دانش آموزی آموزشی نجات آب نجات زندگی با عنوان " ایست؛ آب نیست " با حضور فرماندار و جمعی از مسولین ادارت آران و بیدگل، قائم مقام و معاونین و کارشناسان شرکت آبفای کاشان، در آموزشگاه امام زمان(عج) آران و بیدگل با ویژه برنامه های متنوعی از جمله هم پیمانی دانش آموزان در فرهنگ سازی استفاده صحیح از آب و ارایه آموزش های لازم به دیگران و برپایی نمایشگاه پوستر روز(۲۹دی) برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز