خبرگزاری کار ایران

درمانگاه تامین اجتماعی آران و بیدگل با کمبود پزشک و کادر درمانی روبه‌رو است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۷۲۸

درمانگاه تامین اجتماعی آران و بیدگل به علت کمبود پزشک عمومی، دندانپزشک و پرسنل آزمایشگاهی جوابگوی جمعیت ۷۲ هزار نفری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از جمعیت یک‌صدهزار نفری این شهرستان که اغلب کارگران شاغل در شهرک های صنعتی را شامل می شوند، نیست.

درمانگاه تامین اجتماعی آران و بیدگل به علت کمبود پزشک عمومی، دندانپزشک و پرسنل آزمایشگاهی، جوابگوی جمعیت ۷۲ هزار نفری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از جمعیت یک صدهزار نفری این شهرستان که اغلب کارگران شاغل در شهرک‌های صنعتی را شامل می‌شوند، نیست.

یکی از بیمه شدگان به نام دخیل نگاهی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل ضمن انتقاد شدید نسبت به کمبود پزشک عمومی و دندانپزشک در این درمانگاه گفت: برای نمره گرفتن باید دراین هوای سرد، ساعت ۶ بامداد در صف طولانی بایستم بعد که نوبت ما شود می‌گویند نمره تمام شد.

وی ضمن انتقاد از عدم خدمت رسانی مطلوب به بیمه شدگان در این درمانگاه گفت: از فرماندار شهرستان آران و بیدگل انتظارداریم نسبت به این موضوع رسیدگی کند.

احمد علی افشار نیز یکی از بارنشستگان تامین اجتماعی درگفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن انتقاد به کاهش تعداد پزشکان نسبت به سال‌های قبل در این درمانگاه اظهارداشت: قبلا تعداد ۴ پرشک برای ویزیت بیماران از شهرستان کاشان برای ویزیت بیماران دراین درمانگاه حضور می‌یافتند ولی درحال حاضر به دو پزشک تقلیل پیدا کرده است.

معترضین با بیان اینکه به علت کمبود پرسنل آزمایشگاه بیش از ۲۰ نفر را ویزیت نمی‌کنند، اظهار داشت: درست نیست وقتی که یک پیرزن از دور‌ترین نقطه شهر برای گرفتن آزمایش به این درمانگاه مراجعه می‌کند، ناامید برگردد.

یکی از پرسنل این درمانگاه اظهار داشت: هنوز هیچ تغییری در چارت سازمانی این درمانگاه که ۸ سال پیش جمعیت بیمه شدگان شهرستان آران و بیدگل ۳۲ هزار نفر بود والان به ۷۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده حاصل نشده است.

براساس این گزارش، در این درمانگاه، روزانه بالغ بر ۱۴۰ نفر بیمار عمومی، ۲۰ نفر دندانپزشک و ۳۰ نفر در آزمایشگاه ویزیت می‌شوند که به علت کمبود پزشک عمومی، دندانپزشک و پرسنل آزمایشگاه جوابگوی حجم بالای مراجعین نیست، لذا انتظار می‌رود مسئولین به منظور خدمات رسانی بهتر به بیمه شدگان در این شهرستان، نسبت به افزایش چارت سازمانی و درمانی این درمانگاه توجه ویژه‌ای به عمل آورند.

نکته قابل توجه علیرغم اینکه بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، مجوز تاسیس درمانگاه این شهرستان در سال ۱۳۸۴ از سوی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان صادر شده و مجموعه درمانی فعلی در سال ۱۳۸۵ با توجه به نیازهای درمانی بیمه شدگان این شهرستان به صورت موقت در طبقه تحتانی ساختمان تامین اجتماعی آران و بیدگل آغاز به کارکرد و مقرر شد ظرف مدتی با ساخت ساختمان درمانگاه تامین اجتماعی آران و بیدگل به محل مناسب تری منتقل شود. متاسفانه با گذشت هفت سال از صدور مجوز تاسیس درمانگاه تامین اجتماعی در آران و بیدگل هنوز عملیات ساخت این مجموعه آغاز نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز