خبرگزاری کار ایران

امام جمعه آران و بیدگل:

خدمت به زائر امام حسین(ع) توفیق کم نظیری که جایگزین ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۲۴

ایام اربعین، همایش قدرت تشیع است و در کل کره زمین، بزرگ ترین جمعیت همایش را اربعین حسینی در خود جای داده است.

امام جمعه آران و بیدگل گفت: ایام اربعین، همایش قدرت تشیع است و در کل کره زمین، بزرگ‌ترین جمعیت همایش را اربعین حسینی در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، آیت الله سید محمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل، در جمع هیات امناء‌ موکب حضرت محمدهلال ابن علی(ع) گفت: خدمت به زائر امام حسین(ع) توفیق کم نظیری است که جایگزین ندارد. این کار بسیار سختی است ولی عشق به امام حسین(ع) کار را آسان و هموار می‌کند.

آیت الله موسوی با بیان اینکه ایام اربعین، همایش قدرت تشیع است و در کل کره زمین، بزرگ‌ترین جمعیت همایش را اربعین حسینی در خود جای داده است، یادآوری کرد: همایش اربعین حسینی در کربلا چند پیام دارد یکی اینکه امام حسین(ع) در ۱۴۰۰ سال پیش گفت «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان جهان لبیک گفتند و شما اولین کسانی هستید که لبیک را گفته‌اید.

وی برای بهتر انجام شدن امورات موکب امام حسین(ع) به منظور آمادگی بیشتر جهت حدمت به زائرین را با ایجاد زمین و پایگاه به کارگیری نیرو، ‌ابزار و تجهیزات بیشتر، تبلیغات بیشتر و بازتاب رسانه‌ای و استفاده از فضای مجازی، معرفی امامزاده حضرت محمد هلال ابن علی(ع) از طریق برپایی این موکب به سراسر جهان، برقرای ارتباط با شیعیان عراق در رابطه با حرم حضرت محمد هلال ابن علی(ع) ‌و حرم حضرت علی(ع) ‌و اباعبدالله الحسین(ع) را گوشزد کرد و اظهار داشت: دنبال کارهای روتین و مهم رفتن عیبی ندارد ولی تبلیغات وسیع در بین راه نجف به کربلا، استفاده از تصویر آستان حضرت محمدهلال ابن علی(ع) ‌، ‌ پختن آش حلیم به عنوان یک سُنت ایرانی مهم است.

وی با بیان اینکه شما به‌عنوان خادمین موکب باید غذا و حلیم را طوری طبخ کنید که با ذائقه عراقی‌ها خوش بیاید، یادآوری کرد: ارتباط با ملیت‌های دیگر که اکثرا هم شیعه هستند، به‌صورت عربی و انگلیسی، باید مورد توجه موکب قرارگیرد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام شریفیان گزارشی کاملی از روند برپایی موکب در سال گذشته و اقدامات انجام شده در سال جاری پرداخته و توضیحات کاملی در خصوص ثبت این موکب ارائه دادند.

همچنین در پایان این دیدار سرهنگ کسایی زادگان از مشاهدات عینی خود در موکب و ولی الله وفا نیز گزارش کوتاهی از اقدامات موکب و هماهنگی‌های انجام شده بیان کردند.

موکب حضرت محمد هلال ابن علی(ع) هیات مهدیه ولیعصر(عج) ‌شهرستان آران و بیدگل، ‌به‌عنوان اولین ضیافت‌خانه ایران در عراق کار خود را از اربعین سال گذشته آغاز و در سال جاری نیز به‌صورت گسترده در کشور و عراق و در ایام اربعین حسینی از زائرین حسینی پذیزایی کرده و به‌عنوان اولین ضیافتخانه ایران در عراق ثبت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز