خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش کاشان درگفتگو با ایلنا؛

رضایت همسایگان را به تعلیم و تربیت ترجیح می دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۶۸

موسسین مدارس غیرانتفاعی وظیفه دارند درکنار تعلیم و تربیت، ضمن حفظ حق و حقوق شهروندی، رضایت همسایگان را جلب کنند و در جایی که رضایت همسایگان نباشد، تعلیم و تربیت هیچ ارزشی ندارد.

رئیس آموزش و پرورش کاشان گفت: موسسین مدارس غیرانتفاعی وظیفه دارند در کنار تعلیم و تربیت، ضمن حفظ حق وحقوق شهروندی رضایت همسایگان را جلب کنند و درجایی که رضایت همسایگان نباشد تعلیم و تربیت هیچ ارزشی ندارد.

«محمود خدمتی»، رئیس اداره آمورش و پرورش شهرستان کاشان، درگفتگو با خبرنگار ایلنا درکاشان، نامتناسب بودن فضاهای آموزشی کاشان را یکی از موانع اصلی تعلیم و تربیت در این شهرستان دانست و گفت: طی درخواست‌های متعددی که از مسئولین شهرستان کاشان خصوصا نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان داشتیم با ابراز نگرانی از نامتناسب بودن فضاهای آموزشی این شهرستان پیشنهاد داده‌ایم که در طراحی نقشه تفصیلی شهرستان کاشان، فضاهای آموزشی دیده شود.

وی به کمبود فضاهای آموزشی دربعضی مناطق کاشان اشاره کرد و گفت: متاسفانه به علت کمبود فضاهای آموزشی در بعضی از مناطق شهرکاشان خصوصا خیابان امیرکبیر این شهر با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی وجود مدارس دونوبته دربعضی مناطق کاشان را حاصل بی تدبیری گذشتگان درعدم جانمایی فضاهای آموزشی در بافت‌های مسکونی دانست و گفت: این مشکل باید برای همه ما خصوصا مدیران شهری و شهرداری موجب عبرت شود تا در جانمایی‌های جدید و انبوه سازان فضاهای آموزشی هم دیده شود تا شاهد مدارس دونوبته در این شهر نباشیم.

رئیس آموزش و پرورش کاشان با بیان اینکه درحال حاضر ۲۱ مدرسه کاشان به صورت دو نوبته اداره می شود، گفت: با توجه به ویژگی‌های اقلیمی کاشان(به جهت اینکه بیشترین روزهای سال کاشان گرم است)، مدارس دونوبته در ین شهر از پایین‌ترین کیفیت آموزشی برخوردار است و باید مدارس این شهر به صورت یک شیفته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در کاشان، در خصوص نارضایتی‌های زیادی که شهروندان کاشانی از مدارس غیرانتفاعی این شهر دارند و مشکلات زیادی را برای‌شان به‌وجود آورده اند، گفت: در کنار حمایت‌هایی که آموزش و پرورش از مدارس غیرانتفاعی دارد، یک سری مطالباتی را هم از آنها دارد. از جمله این مطالبات، استاندارد بودن اینگونه فضاهای آموزشی است به طوری که بتوانند مطالبات مردم را دربحثرضایت همسایگان و آموزش تامین کنند.

خدمتی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نسبت به مطالبات خود از موسسین مدارس غیر انتفاعی پافشاری خواهد کرد، گفت: در هر کجا از فضاهای آموزشی غیرانتفاعی کاشان احساس کنیم که حق و حقوق دانش آموزان و شهروندان مورد تعرض قرارمی گیرد، برخورد جدی خواهیم کرد.

رئیس آموزش و پرورش کاشان با اشاره به اینکه تایید فضاهای مدارس غیرانتفاعی به عهده اداره کل نوساری و تجهیز مدارس استان اصفهان است، گفت: ازدوستانم در اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان می‌خواهم که با جدیت برابر استانداردهایی که تعریف شده، مجوزهای لازم را در ایجاد فضاهای آموزشی غیرانتفاعی بدهند به طوری که موجبات نگرانی و نارضایتی مردم، همسایگان و شهروندان نشود.

وی قرارگرفتن فضاهای آموزشی غیرانتفاعی در بدنه بافت شهری و مسکونی را موجب نگرانی اداره آموزش و پرورش کاشان دانست و گفت: موسسین اینگونه مدارس باید در گرفتن مجوز و جانمایی ضمن رعایت حق و حقوق و رضایت همسایگان مزاحتمی برای همسایگان و شهروندان بوجود نیاورند.

رضایت همسایگان را به تعلیم و تربیت ترجیح می‌دهیم

وی با بیان اینکه براساس اصول اخلاقی و آموزه‌های دینی، رضایت همسایگان را به تعلیم و تربیت ترجیح می‌دهیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش، تربیت دینی است وظیفه داریم درکنار تعلیم و تربیت در مدارس غیرانتفاعی رضایت همسایگان را جلب کنیم و درجایی که رضایت همسایگان نباشد، تعلیم و تربیت هیچ ارزشی ندارد.

اکثر واحد های آموزشی غیرانتفاعی کاشان در فضاهای مسکونی قراردارند

وی از وجود بالغ بر ۸۰ واحد آموزشی غیر انتفاعی درشهرستان کاشان خبر داد و گفت: متاسفانه قریب به اتفاق واحد های آموزشی غیر انتفاعی کاشان در فضاهای مسکونی که تعریف آموزشی گرفته اند در محلات و بدنه مسکونی شهر قراردارند.

موسسین واحدهای آموزشی غیرانتفاعی باید ملاحظات همسایگان را رعایت کنند

وی با بیان اینکه ایجاد فضاهای آموزشی غیرانتفاعی در کاشان با رضایت همسایگان ایجادشده و در هرکجا که موجب نارضایتی همسایگان شده سعی شده با تفاهم رضایت همسایگان جلب شود، یاد آوری کرد: در شان شهرستان درالمومنین کاشان نیست که عدم رضایت همسایگان در ایجاد فضاهای آموزشی غیرانتفاعی جنبه قضایی و حقوقی پیدا کند.

گفتنی است «حمیدرضا حاجی بابایی»، وزیر آموزش و پرورش دولت گذشته، نهم بهمن ماه سال ۹۱ در حاشیه رونمایی از تمبر یادبود ۱۱۴ شهید دبیرستان عبدالهی آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، وعده خارج شدن مدارس غیرانتفاعی از حالت سنتی و قدیمی و استاندارد سازی آنها داده بود.

وی با اشاره به اینکه تحول بنیادین نظام آموزشی در کلیه مدارس غیرانتفاعی و دولتی به صورت هدفمند اجرا می‌شود، گفت: کلیه مدارس غیرانتفاعی نیز باید از این سیاست پیروی کنند و در گردونه این تحول قرار گیرند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در کاشان نسبت به اینکه چرا وزارت آموزش و پرورش نسبت به انتقال بعضی از مدارس غیرانتفاعی که در بافت مسکونی و پر تراکم شهر‌ها قرارگرفته‌اند و باعثسلب آسایش و امنیت شهروندان شده تاکنون هیچ اقدامی نکرده است، گفت: تدارکی در رابطه با اساسنامه مدارس غیر انتفاعی دیده شده که امیدواریم کار را به شکلی پیش ببریم که هرچه زود‌تر اینگونه مدارس از حالت سنتی بیرون بیایند و استاندارد شوند.

بعضی از مدارس غیرانتفاعی در کاشان که در کوچه‌های بن بست و پرتراکم این شهر و در یک بافت کاملا مسکونی و قدیمی قرار گرفته‌اند، علی رغم اعتراضات مکرر مردمی و نداشتن مجوز نوسازی از نظر ایمنی و وعده وزیر اسبق آمورش و پرورش، تاکنون هیچ اقدامی جدی از طرف مسئولین مربوطه این شهر نسبت به انتقال آن‌ها به عمل نیامده است، لذا انتظار می‌رود با توجه به اینکه این گونه مدارس موحب سلب آسایش و امنیت شهروندان و عدم تحقق حق و حقوق شهروندی شده است، وریز محترم فعلی آمورش و پرورش و دیگر دست اندرکاران اقدام جدی را دراین زمینه به کار گبرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز