خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشان:

کاشان قابلیت فراوانی در مجموعه خبر و رسانه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۴۶

شهرستان کاشان قابلیت فراوانی در مجموعه خبر و رسانه‌ای دارد که کمتر استانی در کشور از اینگونه پتانسیلی برخوردار است.

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: شهرستان کاشان قابلیت وپتانسیل های فراوانی را درمجموعه خبر و رسانه ای دارد که کمتر استانی در کشور ازاینگونه پتانسیلی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «ابوالفضل صدرائیه» معاون استاندار و فرماندار شهرستان کاشان عصر رور گذشته در نشست هم اندیشی که با حضور معاون اداری مالی و برنامه ریزی فرمانداری، مدیران خبرگزاری ها، روزنامه ها، نشریات و سایت های محلی این شهرستان در دفتر فرماندار شهرستان کاشان برگزارشده بود، ضمن تبریک فرارسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، به نقش و رسالت بسیار مهم نمایندگی های خبرگزاری ها، روزنامه ها، سایت های خبری و نشریات محلی در راستای توسعه شهرستان کاشان اشاره کرد و خطاب به مدیران خبرگزاری ها و نشریات داخلی این شهرستان گفت: به عنوان یک سوال آیا انصافا نگاه رسانه های شهرستان کاشان تاکنون به سمتی حرکت کرده اند که توانسته باشند در توسعه و پیشرفت این شهرستان موثربوده باشند یا نه؟

وی وحدت و انسجام را اولین نگاه درتوسعه شهرستان کاشان دانست و اظهارداشت: تنها با انسجام، هماهنگی و نگاه هوشمندانه خواهیم توانست در راستای توسعه محلی حرکت کنیم.

فرماندارکاشان یادآوری نمود: مطمئن باشید هرچقدرتفرقه، عدم انسجام و عدم همدلی باشد استفاده اش را مردم کاشان نخواهند برد.

انتشار اخبار باید متناسب با سطح آگاهی های مردم باشد

صدرائیه با بیان اینکه بیان شاخص های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید متناسب با وضعیت موجود این شهرستان باشد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سطح آگاهی های عامه مردم از آنچه که دراخبارتولید می شود شاید بیشتر است، لذا انتشار اخبار باید متناسب با سطح آگاهی های مردم باشد.

نقد منصفانه و حرفه ای عمل کردن رسانه ها موجب توسعه شهرستان کاشان می شود

وی نقد منصفانه را و حرفه ای عمل کردن رسانه ها را موجب توسعه شهرستان کاشان دانست و گفت: هنوزآیین نامه و الگوی مناسبی در زمینه ارتباط روابط عمومی ها با خبرنگاران در شهرستان کاشان تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه نمی توانند دروغ بگویند. گفت: مسئولان ادارات شهرستان کاشان نباید بگویند برای مصاحبه با خبرنگاران این شهرستان باید از استان مجوز بگیریم بلکه وظیفه دارند متناسب با مسئولیتی که به آنها واگذارشده پاسخگوی سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان باشند.

کاشان جایگاه داشتن مطلب درتمام رسانه های سراسری کشور را دارد

صدرائیه با تاکید براینکه شهرستان کاشان جایگاه داشتن مطلب درتمام رسانه های سراسری کشور را دارد. خطاب به مسئول روابط عمومی فرمانداری این شهرستان گفت: پیشنهاد می کنم درحوزه فرمانداری کاشان اطاق خبر و کارگروه مجموعه روابط عمومی و رسانه ها به منظور هم اندیشی و تبادل نظر راه اندازی شود.

وی وجود اطاق فکر و مهندسی خبردرمجموعه فرمانداری شهرستان کاشان برای رسانه های این شهرستان را مورد نیاز دانست و گفت: درصورتی که مجموعه ادارات میراثفرهنگی و ارشاد اسلامی شهرستان نتوانند مکانی را بدین منظوردر اختیار رسانه های این شهرستان قراردهند یکی از اطاقهای فرمانداری را بدین منظور اختصاص خواهیم داد.

وی به نقش رسانه های کاشان در رفع مشکلات صنایع این شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه رسانه های این شهرستان به منظور ایجاد زیرساختهای سرمایه گذاری در خدمت صنایع این شهرستان هستند نباید هیچ گونه دغدغه مالی داشته باشند.

کاشان نیازمند صندوق حمایت از رسانه های این شهرستان درصنعت می باشد

صدرائیه با اشاره به اینکه شهرستان کاشان قابلیت و پتانسیل های فراوانی را درمجموعه رسانه ای دارد که در کمتر استان کشور از اینگونه پتاسیلی برخوردار است. یاد آوری نمود: شهرستان کاشان نیازمند صندوق حمایت از رسانه های این شهرستان درصنعت می باشد.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید به جایگاهها و شانیت حقوقی مجموعه مدیریتی شهرستان کاشان نیزتوجه کنند. گفت: اگراصل شانیت حقوقی یک مجموعه را کامل زیرسوال ببریم مطمئن باشید درمدیریت آن مجموعه دچارمشکل خواهیم شد.

وی تصریح کرد: نقد منصفانه و کارشناسی متناسب با آنچه که تعریف شده می تواند به عنوان یکی از شاخص های توسعه شهرستان کاشان باشد.

شایان ذکراست در ابتدای این جلسه هرکدام ازحاضرین ضمن ارائه نقطه نظرات خود، عدم همکاری بعضی از مسئولین و روابط عمومی ادارات با اصخاب رسانه و خبرنگاران در جهت رفع مشکلات مردم و مسئولین در راستای توسعه شهرستان کاشان، کمبود امکانات مالی و غیره در حوزه رسانه ها و خبرگزاری های خصوصی، عدم توجه به جایگاه رسانه ها و خبرگزاری های تخصصی در تولید اخبار، انحصاری عمل کردن در تولید خبر، نبود انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران، نیود اطاق فکر برای تولید خبر و ارزش نگداشتن به رسالتی که خبرنگاران به عهده دارند به عنوان مهمترین مشکل توسط مدیران خبرگزاری ها، مدیران نشریات و سایت های خبری این شهرستان مطرح گردید و خواستار توجه جدی مسئولین خصوصا فرماندار شهرستان کاشان در جهت رفع مشکلات و تنگناهای مالی اصحاب رسانه و نمایندگی خبرگزاری های خصوصی این شهرستان شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز