خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار:

عمل جراحی PCNL در کاشان انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۹۴

عضو هیات علمی و جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ازعمل جراحی PCNL در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی برای نخستین بار در کاشان خبرداد

عضو هیات علمی و جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ازعمل جراحی PCNL در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی برای نخستین بار در کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، دکتر سید حمیدرضا آرزه گر، عضو هیات علمی و جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری تناسلی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: این عمل جراحی بر روی بیماران دارای سنگ های داخل کلیه انجام می شود.

دکتر سید حمیدرضا آرزه گر، به انجام این عمل بر روی خانمی ۷۳ ساله اشاره کرد و گفت: در این تکنیک سنگ های داخل کلیه بیماران با استفاده از تجهیزات پیشرفته، تحت بیهوشی و بدون نیاز به برش های بزرگ جراحی خارج می گردد.

جراح این عمل، با اشاره به اینکه تاکنون بیماران مبتلا به این مشکل مجبور به مراجعه به مراکز و استان های همجوار بوده اند، افزود: این روش درمانی با استفاده از تصویربرداری رادیولوژی و با خارج کردن تمام سنگ ها جایگزین عمل باز جراحی کلیه است.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر این بیمار دارای حال عمومی مناسب است، تصریح کرد: در عمل PCNL از شکاف در پهلو که باعثدرد شدید، خونریزِی و بستری شدن طولانی مدت بیمار می شود جلوگیری و علاوه بر حفظ ظاهر و زیبایی بدن، به لحاظ کاهش تعداد بخیه ها بیمار می تواند در مدت بسیار کوتاه، کار و فعالیت های عادی زندگی را از سرگیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یکی دیگر از مزایای بزرگ روشPCNL قابل استفاده بودن آن برای بیمارانی است که قبلا سابقه جراحی باز کلیه داشته اند و با این روش می توانند از شکاف مجدد پهلوی خود و عوارض و دردهای ناشی از آن جلوگیری کنند.

دکتر آرزه گر، با بیان اینکه در شرایط فعلی امکان انجام این عمل جراحی در بیمارستان بهشتی برای بیماران فراهم شده و بیماران نیاز به مراجعه به استان های همجوار ندارند، تاکید کرد: بیمارانی که سنگ های کلیه آنان به سنگ شکنی پاسخ نداده، می توانند برای از بین بردن آن از این روش استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز