خبرگزاری کار ایران

گزارش اختصاصی ایلنا:

استفاده از پتانسیل‌های موجود به توسعه کاشان کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۷۱

استفاده ازحضورهمزمان وزیرعلوم، تحقیقات و فن آوری و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با نخبگان علمی و صنعتی شهرستان کاشان و برگزاری نشست مشترک می توانست درحل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و دیگر اقشارجامعه درمنطقه کاشان تاثیرگذار باشد.

استفاده ازحضورهمزمان وزیرعلوم، تحقیقات و فن آوری و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با نخبگان علمی و صنعتی شهرستان کاشان با برگزاری نشست مشترک می‌توانست درحل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی درمنطقه کاشان تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، در حالی که به گفته اکثر مسئولین رده بالای شهرستان کاشان، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، مهم‌ترین معضل این قشر اثر گذار در جامعه علمی و اقتصادی این منطقه محسوب می‌شود، ایجاب می‌کند دست اندرکاران و دلسوزان با برنامه ریزی درست، مدون و استفاده ازاینگونه فرصت‌های طلایی درقالب نشست‌های مشترک بین جامعه علمی و اقتصادی کشور با حضور نخبگان علمی و دانشجوبان این شهرستان به صورت یک کارگاه آموزشی و توجیحی نسبت به پیدا کردن راهکاری منسجم و اساسی با استفاده ازاین ظرفیت‌های با ارزش اقدام شود.

استفاده از نقطه نظرات نخبگان علمی، دانشجویان و تجربیات صنعتگران و همچنین آموزش‌های متناسب با وضعیت اقلیمی شهرستان کاشان در ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید در راستای اقتصاد مقاومتی در اینگونه نشست‌ها می‌تواند خروجی بسیار خوبی را به همراه داشته باشد.

با توجه به اینکه به‌کارگیری سیاست مدون در سطوح بالای علمی و تحصیلات تکمیلی می‌تواند در رفع مشکل اساسی فارغ التحصیلان دانشگاهی اثر گذار باشد با استفاده از اینگونه فرصت‌های بسیار ارزشمند و طلایی در شهرستان کاشان می‌توان برنامه جامعی را برای بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی رقم زد.

حضور مقامات عالی رتبه کشوری طی سه ماه گذشته در شهرستان کاشان، نشان از وجود پتانسیل بسیار بالا در تمام زمینه‌ها است خصوصا انسجام مدیریتی و جایگاه ویژه‌ای که این شهرستان درابعاد مختلف در سطح کشور دارد.

پیگیری و برنامه ریزی درست مدیریتی برای حضور وزاری محترم اطلاعات، فرهنگ و آموزش عالی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعداد بیشماری از شخصیت‌های کشوری و استانی طی چند روز گذشته درشهرستان کاشان، ضمن اینکه قابل تقدیر و ستایش است، خود نیز بیانگر ظرفیت بالای علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی این شهرستان است.

شایسته است در شهرستانی که مهد تشیع، علم و فقاهت است و مردمانش حضوری سرنوشت ساز و چشمگیر در تمام صخنه‌های سیاسی، دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته و دارند و شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کرده‌اند، به جای انگشت اتهام بردن به طرف یکدیگر آن هم درقالب باند بازی‌های سیاسی و جناحی، در جهت تقویت یکدیگر و ارائه راهکارهای کار‌شناسی شده با برنامه ریزی درست در ساماندهی فارغ‌التحصبلان دانشگاهی جهت جذب و بکارگیری آن‌ها درجایگاههای متناسب با نوع نخصص آن‌ها و دیگر زمینه‌ها استفاده شود.

آنچه که در دیدار مردم دارالمومنین و ولایتمدار کاشان بیشتر با شخصیت‌های مختلف کشوری درسفر به کاشان درخواست می‌شود بحثاستان شدن کاشان، رفع مشکل کم آبی، جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی، استفاده از نخبگان، ظرفیت‌های علمی، تخصصی و استقلال بودجه درجهت توسعه و رسیدن به جهت جایگاه ویژهٔ که این شهرستان در تمام زمینه‌ها در سطح کشور و حتی جهان دارد، است.

البنه تنها راه رسیدن به این هدف والا، فقط و فقط دست برداشتن از تنگ نظری‌ها و دوری جستن از جناح بندی‌های است.

ناگفته نماند شهرستانی که مهد تشیع بوده، با قدمت هفت هزار ساله به عنوان نخستین خاستگاه تمدن بشری بوده، رتبه سوم و یا شاید دوم گردشگری در آمدزایی کشور را دارد، محل پرورش نخبگان علمی بیشماری برای کشور و حتی جهان و یکی از قطبهای بزرگ صنعتی کشور مجسوب می‌شود استان شدن برای کاشان دور از انتظار نیست.

هرچند تلاش‌های زیادی توسط مسئولین ادوار گذشته و فعلی برای استان شدن کاشان انجام شده ولی اقتضا می‌کند با توجه به شرایط بسیار خوبی که درانسجام مدیریتی این شهرستان به‌وجود آمده، همت خود را دو چندان کنیم و به جای تخریب کردن یکدیگر ازحضور مدیران ارشد کشور ‌‌نهایت بهره‌مندی را در توسعه و ارتقای شهرستان کاشان داشته باشیم.

گزارش: سید مصطفی دولت آبادی / کاشان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز