خبرگزاری کار ایران

بیست و ششم الی بیست و هشتم بهمن ماه در دانشگاه کاشان:

کارگاه آموزشی معماری هوشمند با رویکرد معماری بایونیک و پارامتریک برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۲۲۴

کارگاه آموزشی معماری هوشمند با رویکرد معماری بایونیک و پارامتریک با همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی وین و گروه تکنولوژی معماری دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان، بیست و ششم الی بیست و هشتم بهمن ماه در این دانشگاه برگزار شد.

کارگاه آموزشی معماری هوشمند با رویکرد معماری بایونیک و پارامتریک با همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی وین و گروه تکنولوژی معماری دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان در بیست و ششم الی بیست و هشتم بهمن ماه در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مدرس دانشگاه فنی وین استفاده از دانش نهفته در طبیعت و تلفیق آن با تکنولوژی را در معماری هدف از برگزاری این کارگاه ذکر کرد و گفت: علم بایونیک یکی از شاخه‌های معماری هوشمند است که با بهره‌گیری از طبیعت و جانداران و با تلفیق تکنولوژی روز به فن و ساختِ ساختمان می پردازد و معماری هوشمند را به وجود می آورد.

دکتر محمدرضا هل‌فروش اظهار داشت: در این کارگاه، دانش حاصل از بررسی خانه های موریانه در طبیعت با تکنولوژی گره زده شده و با کمک دانشجویان رشته بایونیک و معماری تکنولوژیک یک محصول نهایی تحت عنوان پاویلیون هوشمند ساخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: این پاویلیون نشان می‌دهد که چگونه می توان در مناطق گرمسیری با استفاده از گردش طبیعی هوا، علاوه بر اکسیزن دهی به بنا، در جهت معماری پایدار و صرفه جویی در انرژی قدم بر داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: در کارگاه آینده بتوانیم در معماری هوشمند در کاشان پارامترهای دیگری مانند فرهنگ، سنت و ادبیات منطقه را دخیل دهیم.

عضو هیات علمی گروه تکنولوژی معماری دانشگاه کاشان نیز هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی دانشجویان با معماری هوشمند ذکر کرد و گفت: ساخت معماری هوشمند، نگرشی، جدید به آینده شهرسازی و معماری است، بناهایی که قادر به تطبیق خود با شرایط داخل و خارج بنا هستند و همچنین با بررسی قاعده و اصول طبیعت و موجودات زنده، ‌ قادرند در برابر شرایط مختلف جوی مانند باد، ‌ گرما و سرمایش بیش از حد و تغییر تابش نور خورشید واکنش نشان دهند.

دکتر بابک عالمی اظهار داشت: رشته تکنولوژی معماری دانشگاه کاشان یکی از رشته‌های موفق این دانشگاه است.

وی افزود: با توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی شهرستان در راستای ارتقای تکنولوژی معماری در شهر، این قبیل کارگاه ها با حضور اساتید مجرب ملی و بین المللی می تواند به منظور انتقال دانش برای آینده بسیار مفید باشد.

دکتر عالمی خاطر نشان کرد: در این کارگاه دانشجویان کارشناسی ارشد تکنولوژی معماری با نحوه چگونگی طراحی پروژه تا مرحله اجرا در مقیاس های مختلف آشنا می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز