خبرگزاری کار ایران

استاد گفتمان‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

عدم علم انسان نسبت به حکمت احکام الهی، مانع لزوم عمل به احکام نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۶۵۴

علم به حکمت عبادات و احکام الهی فضیلت است و موجب معرفت بیشتر خواهد شد.

استاد گفتمان‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: عدم علم انسان، نسبت به حکمت احکام الهی مانع لزوم عمل به احکام نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی تبار، استاد حوزه و دانشگاه، در برنامه گفتمان دینی با موضوع دین و زندگی در دبیرستان فاطمه زهرا(س) کاشان گفت: عمل به دستورات در هر صورت واجب است و باید به قصد قربت و اطاعت از دستور الهی باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات نداشتن آگاهی از احکام دینی زندگی را ناآرام می‌کند، خاطر نشان کرد: عدم علم انسان نسبت به حکمت احکام الهی مانع لزوم عمل به احکام نیست.

امام جمعه موقت کاشان خاطر نشان کرد: علم به اسرار احکام الهی یقین و معرفت انسان را نسبت به آن عمل افزون کرده و موجب تقرب بیشتر می‌شود؛ اما اینکه عدم علم نسبت به حکمت احکام الهی موجب سلب وجوب نمی‌شود، بدین معنی نیست که دنبال اسرار احکام نباشیم.

حجت‌الاسلام اسلامی تبار افزود: علم به حکمت عبادات و احکام الهی فضیلت است و موجب معرفت بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: روایات متعددی اسرار و حکمت بسیاری از احکام و دستورات شرع مقدس را ذکر فرموده‌اند و یکی از راه های دستیابی به این علم، استفاده از کتب روایی است.

استاد گفتمان های دینی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه گفت: بعضی از احکام الهی با قطع نظر از زمان و مکان خاص دارای حکم ثابت و همیشگی است و بعضی احکام به مقتضای تغییر مقتضیات زمان و مکان و شرایط قابل تغییر هستند.

حجت‌الاسلام اسلامی تبار افزود: اصول احکام الهى که پایه هاى اساسى را تشکیل مى هد در همه جا یکسان است، هرگز اصل توحید یا عدالت اجتماعى و صدها حکم مانند آن دگرگون نمی‌شود.

در ادامه این نشست، بیش از ۳۰ سؤال در زمینه احکام شرعی و اعتقادات از سوی دانش آموزان دبیرستان طرح شد و حجت‌الاسلام اسلامی تبار به آن ها پاسخ گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز