خبرگزاری کار ایران

رئیس اطاق بازرگانی ایران درپاسخ ایلنا:

کاشان را درصنعت و تجارت ازمناطق ریشه‌دار کشور می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۵۷

کاشان را درصنعت و تجارت از مناطق ریشه‌دار کشور می دانیم و هرکجا که ریشه داشته باشد می‌توان تکیه بیشتری به آن منطقه کرد. لذا این شهرستان در مسائل ملی کشورمان بسیارتاثیر گذار است

رئیس اطاق بازرگانی ایران گفت: کاشان را در صنعت و تجارت از مناطق ریشه دار کشور می‌دانیم و به هرکجا که ریشه داشته باشد بیشتر می‌توان تکیه کرد. لذا این شهرستان در مسائل ملی کشورمان بسیارتاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «غلامحسین شافعی»، رئیس اطاق بازرگانی ایران، ظهرشنبه، دوم اسفند، درحاشیه افتتاح اطاق بازرگانی کاشان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش خصوصی براساس سیاست‌های دولت آماده سرمایه‌گذاری در بخش صنعت است، گفت: اطاق بازرگانی واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی را براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی کردن اقتصاد را درسرلوحه کاری خود قرارداده است.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که تا اقتصاد ر ا مردمی نکنیم و دولت را از اقتصاد جدا نکنیم، راه تعالی اتفاق نخواهد افتاد، اطاق بازرگانی نیز براین رویکرد اتفاق نظر دارد.

شافعی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی با توجه به کاهش در آمد نفتی هیچ گونه نگرانی ندارند، تصریح کرد: امیدواریم برای یک بار هم شده اقتصاد کشور را منفک از نفت برنامه ریزی کنیم که اگر این مسیر باز شود اطمینان داریم که رونق و توسعه اقتصادی در منطقه بسیا بسیار بالا خواهد رفت و در آینده نزدیکتری شاهد بهبود وضعیت اقتصادی خودمان بدون نفت خواهیم شد.

وی وضعیت صادرات غیر نفتی کشورمان طی یک سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و گفت: دلیل اصلی رشدی که سال گذشته دربخش صادرات غیزنفتی داشتیم به خاطر رویکرد دیپلماسی است که دولت تدبیر و امید درسیاست خارجی که با کشورهای دنیا داشت.

وی نگاه جدید دولت تدبیر و امید در سیاست خارجه را موجب تعامل بیشتر و ترافیک سنگین هیئت‌های خارجی برای مذاکره با قدرت‌های اقتصادی کشورمان عنوان کرد و اظهارداشت: سیاست جدید دولت در سیاست خارجه یکی از عوامل تعیین کننده در گسترش روابط اقتصادی با کشورهای خارجی بوده است.

رئیس اطاق بازرگانی ایران از افزایش ۳۰ میلیارد دلاری صادراتی سال جاری کشورمان به سایر کشورهای دنیا خبرداد و گفت: قرارگرفتن ایران در یک منطقه استراتژیک و ارتباط روبه گسترش با کشورهای آسیای مرکزی، افغانسان، عراق و حوزه قفقاز بسیار زیاد است.

بالغ بر ۴۰ درصد واحدهای صنعتی کشورمان تعطیل شده‌اند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در کاشان درخصوص تعداد واحدهای تعطیل شده صنعتی در کشور، گفت: بالغ بر۴۰ درصد واحدهای صنعتی کشور تعطیل شده‌اند که متاسفانه واحدهای کوچک و واحدهایی که زیرظرفیت کار می‌کنند، زیاد است.

وی دلیل تعطیلی این تعداد واحد تولیدی در کشورمان را بهره‌مند شدن منابع واحدهای بزرگ از واحدهای کوچک دانست و گفت: پیشنهاد داده‌ایم که واحدهای بزرگ به سمت بازار سرمایه سوق داده شوند تا منابع محدود بانکی را بتوانیم برای واحدهای کوچک و متوسط اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع تولید کشورمان حال خوش و خوبی ندارد گفت: امیداریم صنعت کشورمان ازاین حالت اورژانسی‌‌ رها شود و به سلامت پیش رود.

شافعی درپاسخ سوال دیگر خبرنگار ایلنا در کاشان، میزان استفاده صنعتگران ازظرفیت نخبگان علمی کشورمان را بستگی به رونق اقتصادی کشورمان دانست و گفت: تا زمانی که با تعدیل نیرو مواجه باشیم این مشکل وجود خواهد داشت و با مشکل بیکاری و اشتغال مواجه خواهیم بود.

تولید بدون برنامه ریزی و با چشم‌های بسته، مشکل اصلی اقتصاد کشور است

وی تولید بدون برنامه ریزی و با چشم‌های بسته را مشکل اصلی اقتصاد کشورمان عنوان کرد و گفت: متاسفانه در بسیاری از رشته‌های تولیدی مانند تولید فرش ماشینی درکشورمان اضافه ظرفیت داریم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در تولید بدون مطالعه، بررسی، مکان یابی و بدون ظرفیت سنجی دائم صنعت‌های کوچک، کوچک ایجاد کردیم و باعثشده تا از ظرفیت کامل در اینگونه رشته‌های تولیدی مواجه باشیم.

وی در پاسخ سوال خبرنگار ایلنا، جایگاه کاشان در صنعت و تجارت کشورمان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: کاشان را در صنعت و تجارت از مناطق ریشه دارکشور می‌دانیم و هرکجا که ریشه داشته باشد تکیه بیشتر می‌توان در آن منطقه کرد، لذا این شهرستان در مسائل ملی کشورمان بسیار تاثیر گذار است.

اطاق بازرگانی کاشان، ظهر شنبه، دوم اسفند، با حضور رئیس اطاق بازرگانی ایران، رئیس اطاق صنعت و معدن، معاون استاندار و فرماندار کاشان و جمعی فعالان اقتصادی و مسئولین ادارات و نهادهای دولتی شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز