خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار کاشان:

سند چشم انداز توسعه کاشان بازنگری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۲۹۵

مطالعات بازنگری سند چشم انداز توسعه کاشان با توجه به اسناد بالادستی از جمله سند آمایش سرزمین استان اصفهان و سند توسعه استان با همکاری فرمانداری کاشان با دانشگاه‌های اصفهان و کاشان انجام می‌گیرد.

معاون فرماندار کاشان گفت: مطالعات بازنگری سند چشم انداز توسعه کاشان با توجه به اسناد بالادستی از جمله سند آمایش سرزمین استان اصفهان و سند توسعه استان با همکاری فرمانداری کاشان با دانشگاه‌های اصفهان و کاشان انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «محسن فخری» در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان که با حضور اکبری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان و مدیر مطالعات طرح پژوهشی آمایش سرزمین استان اصفهان، در محل فرمانداری و با حضور اعضای این کمیته برگزار شد با بیان این مطلب گفت: برش شهرستانی مطالعات آمایش سرزمین استان اصفهان که در قالب ۲۱ سند به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده است به همراه بازنگری سند چشم انداز توسعه کاشان در دستور کار این کمیته است.

وی تصریح کرد: برای انجام جامع این کار پژوهشی از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان با مدل تجربه شده در استان استفاده خواهد شد.

فخری با بیان اینکه آمایش سرزمین یک استراتژی برای رسیدن به توسعه‌ای هرچه عادلانه‌تر و انسانی‌تر است، یادآور شد: ۷۲ درصد جمعیت استان در وسعت ۵ درصدی ساکن هستندو مشابه این نسبت در شهرستان‌های نیز وجود دارد و می‌بایست در برنامه ریزی توسعه متوازن، همه شهر‌ها دیده شوند و توسعه به گونه‌ای نباشد تا مناطق و شهرهای کوچک‌تر و کمتر توسعه یافته مورد توجه قرار نگیرند.

معاون فرماندار تصریح کرد: آمایش سرزمین توزیع متوازن و هماهنگ جغرافیایی کلیه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و معنوی در پهنه سرزمین نسبت به قابلیت‌ها و منابع طبیعی و انسانی است.

وی تأکید کرد: معمولاً استفاده از قابلیت‌های سرزمین به صورت منفعل مورد توجه بخش خصوصی قرار گرفته است که صنعت فرش و گلاب نمونه‌ای از آن است ولی آمایش سرزمین این نکته را به ما گوشزد می‌کند اگر خلاقیت‌های فردی بر مدار برنامه ریزی قرار نگیرد قطعاً چشم انداز قابل قبولی را پیش روی منطقه قرار نمی‌دهد.

فخری افزود: آمایش سرزمین شامل سازماندهی اقتصادی، اجتماعی - فرهنگی و محیط ‌زیستی، به منظور تحقق آینده‌ای مطلوب پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان اینکه سند چشم انداز توسعه کاشان در سال‌های گذشته مطالعه و تدوین شده است، یادآور شد: این سند اقدام ارزنده‌ای است که در سال‌های گذشته و با محوریت فرمانداری انجام گرفته ولی با توجه به نیاز‌های روز و قابلیت‌های متفاوت نیاز به بازنگری است و از طرف کمبودهایی برای آن مطرح می‌شود که در این اقدام می‌توان آن‌ها را رفع کرد.

معاون فرماندار گفت: از مهم‌ترین خصوصیات آمایش سرزمین می‌توان به جامع نگری، کیفیت و سازماندهی فضای اشاره کرد و اهداف آن را در تعریف هرچه بهتر تعادل و توسعه خلاصه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز