خبرگزاری کار ایران

به عنوان نخستین انجمن خیرین آبفا در کشور صورت گرفت؛

تاسیس " انجمن خیرین آب کاشان بزرگ "

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۳۰۱

مدیر دفتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت شرکت آب و فاضلاب کاشان از اقدام ابتکاری این شرکت به عنوان نخستین منطقه کشور در تاسیس " انجمن خیرین آب کاشان بزرگ " خبر داد.

مدیر دفتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت شرکت آب و فاضلاب کاشان از اقدام ابتکاری این شرکت به عنوان نخستین منطقه کشور در تاسیس " انجمن خیرین آب کاشان بزرگ " خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمد مسافری درگفتگو با خبرنگاران با اشاره به انجام مقدمات اجرایی تاسیس این انجمن از سه سال گذشته تاکنون اظهارداشت: این انجمن با هدف جذب خیرین برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب و افزایش گستره کمّی و کیفی ارائه خدمات شرکت به شهروندان تاسیس می شود.

وی افزود: مقدمات اجرایی تاسیس این انجمن با برگزاری همایش های منطقه ای و ملی این شرکت در خصوص هشدار جدی بحران آب در دشت کاشان به صورت آموزشی، توجیهی، علمی و پژوهشی کلید خورد.

به گفته وی، برگزاری همایش منطقه ای " بحران آب در دشت کاشان " با حضور مسوولان اجرایی، اندیشمندان و محققان این حوزه در سال ۹۰ در دانشگاه کاشان و " کنفرانس ملی آب و فاضلاب " در سال ۹۲ در دانشگاه آزاد کاشان از جمله همایش های شرکت آبفای کاشان به عنوان مقدمات اجرایی تاسیس " انجمن خیرین آب کاشان بزرگ " است.

مدیر دفتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت شرکت آب و فاضلاب کاشان، عملیاتی شدن مقدمات تاسیس این انجمن با ابلاغ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان به مدیریت دفتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت این شرکت نیز در راستای پیگیری برنامه ها به صورت عملی را از دیگر اقدامات اجرایی تاسیس این انجمن برشمرد.

مسافری برگزاری جلسات متعدد با پیشکسوتان،، صاحبنظران، معتدمین و خیرین منطقه کاشان برای تشریح نوع ارائه خدمات را از دیگر اقدامات اجرایی شرکت آبفا طی سه سال اخیر برای تاسیس انجمن ذکرکرد و گفت: " انجمن خیرین آب کاشان بزرگ " در آینده ای نزدیک ثبت و رسمی می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم کاشان بزرگ مردمانی با فرهنگ، هنر و تمدن چند هزار ساله هستند افزود: مردم این خطه، فرهنگ و هنر و تمدن با سابقه خود را پس از پذیرش اسلام آمیخته به عطر معنویت و مذهب کردند و با تکیه بر دیدگاه نوع دوستانه و محبت آمیز و رحمانی دین راستین اسلام همواره در انجام امور خیر، عام المنفعه و خداپسندانه از جمله ساخت آب انبارها الگوی تمام عیار و واقعی باقیات الصالحات شدند.

به گفته وی، رویکرد مردم فهیم و فرهیخته منطقه کاشان بزرگ با اعتقاد مذهبی و تقدس بخشی به امر سقایت در قالب ساخت آب انبارها در سطح شهر مصداق عملی تلفیق هنر معماری آنها با فرهنگ، مذهب و معنویت در خدمت به همنوع است.

مسوول پیگیری تاسیس " انجمن خیرین آب کاشان بزرگ "، گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در تغییر شکل و سبک زندگی مردم و ضرورت به روز شدن ارائه خدمات به آنها از شیوه های سنتی به صنعتی به ویژه در حوزه آبرسانی با حفظ ماهیت تقدس آن در امر سقایت را تاکید کرد و گفت: امروز ساخت یک مخزن ذخیره آب، احداثخطوط انتقال آب و دیگر پروژه های عمرانی مرتبط با آب را شکل تغییر یافته، مدرن و صنعتی ساخت آب انبارها عنوان کرد.

مسافری، تاسیس " انجمن خیرین آب کاشان بزرگ " در سال اقتصاد و فرهنگ را گام مهم و اقدام فرهنگی ارزنده درراستای ارائه خدمات آبرسانی به شیوه مدرن با حفظ تقدس آن از طریق جذب خیرین دانست و افزود: خیرین این انجمن با اجرای بخشی از پروژه های عمرانی آبرسانی می توانند نگاه مقدس و معنوی خود در امر سقایت آب را علاوه بر تغییر علمی، سیستماتیک و برنامه ریزی شده این حوزه محقق کنند.

وی، مساعدت و حمایت همه جانبه خیرین کاشان بزرگ در اجرای پروژه های آبرسانی با وجهه معنوی و مقدس آن در قالب سقایت را خواستار شد و گفت: ارزش، اهمیت و اجر معنوی اجرای این طرح ها نه تنها کمتر از احداثپروژه های مدرسه سازی و بیمارستانی به عنوان طرح های عام المنفعه و خداپسندانه نیست بلکه ایجاد زیر ساخت اصلی و علت تامه و کامل در اجرای طرح های متعدد و متنوع عمرانی در حوزه های مختلف است.

به گفته وی، با استناد به این آیه قرآنی که آب مایه حیات همه چیز در هستی است در صورتیکه آب نباشد هیچ مدرسه، بیمارستان و سایر پروژ های عمرانی نمی تواند اجرا شود و حتی چرخ اقتصاد کشور در سایر بخش های کشاورزی و صنعتی برای تولید نیز نیازمند آب است.

عضو کارگروه تدوین سند چشم انداز شهرستان کاشان، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های آبرسانی توسط خیرین علاوه بر ایجاد زیرساخت های لازم سخت افزاری در انجام پروژه های عمرانی در عرصه های آموزشی، ورزشی، رفاهی، صنایع، کشاورزی، بهداشت و درمان و سایر مراکز ارائه خدمات به هموطنان است.

مسافری در پایان با تاکید بر اینکه اجرای پروژه های آبرسانی خیرین علاوه بر اینکه یک حرکت فرهنگی، مذهبی و اجتماعی عام المنفعه و خداپسندانه است گفت: خدمات این خیرین در حوزه آبرسانی با تقدس امر سقایت باقیات الصالحاتی ماندگار تا ابد برای آنها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز