خبرگزاری کار ایران

مدیر مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد:

چهارمین مراسم ساعت زمین در شهر زیر زمینی نوش آباد برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۹۱

در فروردین ۹۴ همزمان با آخرین شنبه ماه مارس، همزمان با سراسر جهان، آیین ساعت زمین راس ساعت ۲۰:۳۰ در این محوطه تاریخی برگزار خواهد شد.

مدیر مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد گفت: در فروردین ۹۴ همزمان با آخرین شنبه ماه مارس، همزمان با سراسر جهان، آیین ساعت زمین راس ساعت ۲۰:۳۰ در این محوطه تاریخی برگزار خواهد شد.

عباس شافعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر افزود: مراسم ساعت زمین یک ابتکار بین المللی است که به منظور فرهنگ سازی کاهش مصرف برق یا کمتر مصرف شدن مازوت برای تولید برق برگزار می شود تا به کاهش آلودگی کمک کند.

وی اظهار داشت: چراغ های شهر زیرزمینی نوش آباد به صورت نمادین در فروردین ماه سال ۹۴ مصادف با شروع ساعت زمین خاموش خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به بازتاب بین المللی برگزاری مراسم و لزوم هرچه بیشتر معرفی بناهای تاریخی، شهر زیرزمینی نوش آباد نیز به عنوان محل برگزاری مراسم انتخاب شده است.

به گفته وی، در این طرح جهانی، چراغ نقاط شاخص شهری وساختمانهای اداری خاموش می شودو همچنین مردم نیز چراغ خانه های خود را به نشانه صرفه جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی خاموش می‌کنند.

وی گفت: طرح ساعت زمین از سال ۲۰۰۷ میلادی در استرالیا توسط صندوق جهانی حیات وحش اجرا شد، و از سال ۱۳۹۱ نیز در نوش آباد با هدف فرهنگ سازی عمومی و افزایش آگاهی مردم در خصوص هشدار نسبت به افزایش گرمایش زمین انجام می شود.

مدیر مجموعه شهر زیر زمینی نوش آباد همچنین از طرح اصلاح نورپردازی تونل ها و فضاهای قابل بازدید این مجموعه خبرداد و افزود: این طرح همزمان با سال نو و ساعت زمین به بهره برداری می رسد.

شافعی گفت: اصلاح نورپردازی شهر زیر زمینی نوش آباد، باعثکاهش مصرف انرژی و افزایش ضریب ایمنی این مجموعه خواهد بود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز