خبرگزاری کار ایران

امام جمعه برزک

کاروان راهیان نور فرصتی برای رسیدن به انسانیت ومعنویت است

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۰۵۹

جامعه ای که روح شهادت و ایثار در آن زنده باشد هرگز زیر بار ذلت نمی رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان امام جمعه برزک در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز بزرگداشت شهدا گفت: شهدا این درس را به همه دادند و باید یاد و خاطره شهدا را همیشه و در همه حال زنده نگه داریم و بدانیم که آرمان آنها چی بود و چرا جان خود را فدای جامعه بشری کردند و به دنبال چه بودند؟
 
حجه الاسلام حلاجی مفرد در رابطه با کاروان راهیان نور گفت: کاروان های راهیان نور فرصتی است برای اینکه انسان بتواند به حقیقت ایثار و شهادت و در حقیقت انسانیت ومعنویت برسد و در این سفرها باید از شهدا درس بگیریم و مهم این است که وقتی مهمان شهدا شدیم آنها ما را تحویل بگیرند تا دل ما را متحول کنند و اگر با خلوص نیت به دیدار آنها نرویم گاهی شهدا ما را تحویل نمی گیرند و این واقعیت ثابت شده ای است که در کاروان راهیان نور شهدا میهمانان خود را منقلب و دگرگون می نماید و به آنها می رسانند که این دنیا محل لهو و بازیچه است و باید در این دنیا حیاط ابدی خود را بسازیم.
 
ایشان در ادامه با اشاره با بیانات مهم مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب که محکم در مقابل زورگویان و دروغ گویان و مکاران استکبار ایستاده است و همواره پرده از روی حیله های آنها بر می دارد از نامه برخی از نمایندگان پارلمان آمریکا در رابطه با انرژی هسته ای ایران به عنوان یک افتضاح سیاسی نام برد و گفت آیا به این گونه دولت ها و سیاستمداران آنها می شود اعتماد کرد؟
 
امام جمعه برزک با اشاره به برجسته دانستن داستان سیاست اسلام هراسی در سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: این هجمه عظیم تبلیغات اسلام هراسی نشان دهنده صدور انقلاب اسلامی به دیگر ملت ها است و دشمنان از هر حربه ای که دارند استفاده می کنند. ایشان با اشاره به انقلاب مردم یمن گفت: انقلاب یمن پشت کشورهای عربی را لرزانده و آنها را سر در گم کرده و نمی دانند چکار کنند و این نتیجه انقلاب و صدور پیام های آن است
 
حجه الاسلام و المسلمین حلاجی مفرد با اشاره به تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب مبنی بر شناخت اسلام امریکایی گفت: اسلام آمریکایی باید در دنیا مطرح و مشخص شود تا چهره نفاق ودروغ گویی نیز مشخص شود.
 
امام جمعه برزک از داعش و دولت های آل خلیفه و آل سعود به عنوان یک اسلام آمریکایی نام برد و گفت: حضرت امام (ره) که گویا این روزها را مشاهده می کرد اسلام آمریکایی را مطرح کرد و این گفتمان و ادبیات را برای ما برجا گذاشت و امروز ما باید از آن استفاده کنیم و محققین و انسانهای با وجدان شاخصه های اسلام آمریکایی را بیشتر شناسایی کنند.
 
امام جمعه برزک در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه برزک با اشاره به رواج دروغ و دروغ گویی در جامعه گفت:انسانهایی که در معاملات روزمره دروغ می گویند هرگز مورد لطف و رحمت خدا قرار نمی گیرند چه بسا انسانهایی که با دروغ گویی جامعه ای را نا امن کرده و کاسبی حلالی را حرام می کنند.
 
ایشان در ادامه گفت اشاعه فحشا خط قرمز نقطه دین است ولی برخی کارهایی را همچون: افشا کردن، توبیخ کردن و ... که باید آخر انجام دهند همان ابتدا انجام می دهند
 
حجه الاسلام و المسلمین حلاجی مفرد با اشاره به دامنه وسیع دروغ و حتی بین المللی شدن آن گفت: امروز رواج دروغ های بزرگ در امر سیاست، تبلیغات، مقوله های نظامی و ... وحشتناک است ولی حضرت امام (ره) با درایت و سیاستش در صداقت و راستگویی معاملات طاغوت و استکبار را به هم ریخت و برای همین حاکمان ظالم او را اذیت می کردند چون ماهیت استکبار بر مبنای دروغ بنا شده بود.
 
امام جمعه برزک گفت: سیاسیون با اولین دروغ اعتماد مردم را از دست می دهند و امام (ره) به عنوان یک سیاستمدار با شور و هیجان هرگز صداقت و راستگویی را از دست نداد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز