خبرگزاری کار ایران

استاد حوزه و دانشگاه:

رفتار مهمترین عامل تاثیر گذار در تربیت فرزندان است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۸۷۸

استاد حوزه و دانشگاه، از "رفتار" به عنوان مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در تربیت فرزندان نام برد و گفت: رفتار نقش تاثیرگذاری در اخلاق و کردار انسان ها دارد.

استاد حوزه و دانشگاه، از "رفتار" به عنوان مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در تربیت فرزندان نام برد و گفت: رفتار نقش تاثیرگذاری در اخلاق و کردار انسان‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حجت الاسلام حامد عمادپور، در یازدهمین شب نوروز 94 در ویژه برنامه"  شمیم فاطمی، نسیم بهاری"، رفتار پدر و مادر با فرزند را در مواقعی که می‌تواند واکنش آنها را در برداشته باشد و یا اینکه با محبت آنها روبرو شود حائز اهمیت دانست.

وی، تاثیرگذاری محبت و عشق والدین به فرزندان را موجب استحکام بخشی کانون گرم خانواده‌ها ذکر کرد و افزود: رفتار شایسته و استفاده از الفاظ نیکو می‌تواند آموزش‌های خوبی برای تشویق فرزندان داشته باشد.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: بایستی هم زبان، هم رفتارمان بر اساس عشق و محبت باشد و به واسطه این دوحُسن نیکو سخن بگوییم و رفتار کنیم.

پیام رفتار مهم تر از اثر رفتار است

حجت الاسلام عمادپور، ضمن اشاره به اینکه رفتار زبانی و اخلاقی در خانواده حائز اهمیت است، پیام رفتاری را مهم‌تر از اثر رفتاری دانست.

وی، احترام به پدر و مادر و رفتار نیکو با بزرگترها را مورد تاکید دانست و گفت: الفاظی که پر از مهر و عشق است از انحراف خانواده به فسادهای اخلاقی جلوگیری می‌کند.

به گفته وی، یکی از خصوصیات خانواده‌های آسمانی محبت و عشق ورزی است همان‌گونه که در زندگی امیرالمومنین علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با نام نیکو و الفاظ زیبا فرزندان و همدیگر را خطاب می‌کردند.

گفتنی است؛ پخش صلوات خاصه ثامن الحجج (ع)، اجرای تواشیح، برنامه زورخانه‌ای، موسیقی توسط ناصر کامش و اجرای تئاتر از دیگر برنامه‌های "شمیم فاطمی، نسیم بهاری" ویژه گردشگران و میهمانان نوروزی است که هر شب بعد از نماز مغرب و عشا توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در بهار 94 در پارک آیت‌اله مدنی برگزار می‌شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز