خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

اعتکاف تجلی همدلی و هم‌زبانی مسؤولان نظام اسلامی با مردم است

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۴۲۶

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: آیین معنوی اعتکاف، تجلی همدلی و هم‌زبانی مسؤولان و دولت‌مردان نظام اسلامی با مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در نشست هم اندیشی مسؤولان برگزاری اعتکاف کشور گفت: آیین معنوی اعتکاف، تجلی همدلی و هم زبانی مسؤولان و دولت مردان نظام اسلامی با مردم است.

وی افزود: با توجه به شعار سال جدید و منویات مقام معظم رهبری، اعتکاف می تواند فرصتی برای بروز همدلی و همزبانی ملت و دولت باشد و حضور مسؤولان در جمع معتکفین، محبت و همدلی بیشتر مردم با حاکمیت اسلامی را به همراه دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به انکه خودسازی مسؤولان و دولت مردان در مراسم معنوی اعتکاف، می تواند اعتماد مردم را به دولت مردان بیشتر کند، تصریح کرد: به تعبیر روایت نبی مکرم اسلام که می فرماید « آله الریاسه سعه صدر» یعنی ابزار ریاست، سعه صدر است، اعتکاف نیز منبع فیاضی است که با سعه روحی و معنوی می تواند این ابزار مدیریت را که همان سعه صدراست به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام حسینی، حضور ارزشمند و پروشور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف را متذکر شد و تصریح کرد: حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف، فرصتی استثنایی برای تقویت باورهای دینی جوانان و رشد و بالندگی روحیات انسانی و اسلامی آنان است.

وی افزود: مسؤولان برگزاری اعتکاف باید با برنامه ریزی صحیح، از این فرصت ارزشمند استفاده کنند و گام های بلندی را برای تقویت بنیه اعتقادی جوانان بردارند.

رییس ستاد اعتکاف شهرستان کاشان اظهار داشت: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که فرد را از غفلت خارج می‌سازد و عزم او را در حیات اجتماعی جدی‌تر می‌کند، لذا این آیین می تواند نقش مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه نوآوری در محتوای برنامه های اعتکاف را لازم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری گفتمان های دینی، حلقه های معرفت، تبیین معارف و احکام قرآنی و نشست های شبهه زدایی اعتقادی در آیین معنوی اعتکاف می تواند برای جوانان بسیار مفید باشد.

وی حضور مبلغان دینی در جمع معتکفان را فرصتی برای تبیین معارف دینی و اعتقادی دانست و خاطر نشان کرد: مبلغان با توجه به شرایط فعلی جهان اسلام، باید در جمع معتکفین مسائل روز منطقه و جهان اسلام را تشریح وتبیین کنند.

یادآور می‌شود؛ نشست یک روزه هم اندیشی ستاد اعتکاف کشور با حضور مسؤولان منتخب برگزاری اعتکاف کشور، روز گذشته در مجتمع خاتم الاوصیاء جمکران قم برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز