خبرگزاری کار ایران

نود و یکمین دشت گشت مادر و دختر در کاشان برگزار شد

نود و یکمین دشت گشت «ویژه مادران و دختران» با حضور بیش از یکصد نفردر مسیر 3 کیلومتری تا بقعه متبرکه شاهزاده سلیمان(ع) و شاهزاده حسن(ع) فرزندان امام محمد باقر(ع) فیض آباد نوش آباد آران و بیدگل جمعه 15 آبان ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل «مجتبی رضازاده» سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، با آرزوی قبولی عزاداری‌های عاشقان اهل بیت (ع) در سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، از خانواده‌های کاشانی در حضور پرشورشان در دشت گشت­‌ها و کوهگشت­های خانوادگی که توسط این سازمان برگزار می‌شود، تقدیر کرد.

وی، هدفمند کردن ورزش­های همگانی و فعالیت­هایی که با حمایت و همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار می‌­شود را در شهرستان ضروری دانست.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان اظهار داشت: حضور شهروندان و استقبالی که از برنامه‌­های فرهنگی ورزشی می‌­شود شور و شعف در بین برگزار کنندگان آن را بیشتر کرده و امیدواریم با اجرای برنامه‌­های بهتر بتوانیم رضایتمندی خانواده‌­‌ها را داشته باشیم.

رضازاده، آشنایی شهروندان با اماکن زیارتی، تاریخی و دیدنی منطقه کاشان، ایجاد فضای مفرح، آشنایی و آشتی با طبیعت، تضمین سلامت جسمی و روحی مادران و دختران و ایجاد انگیزه شرکت در فعالیت‌های اجتماعی را از جمله اهداف دشت گشت‌ها و کوهگشت‌های خانوادگی برشمرد.

کار‌شناس مذهبی و مبلغ حوزه نیز در این مراسم، با ابراز خرسندی از حضور بانوان در برنامه­‌های ورزشی که موجب سلامت و شادابی جامعه می‌شود تصریح کرد: فراهم کردن محافل دوستانه بین مادر و دختر با برگزاری برنامه‌های فرهنگی ورزشی می‌تواند تاثیر گذاری خود را در ایجاد درک بیشتر مادر و دختر فراهم کند.

زینب ماشاالله‌زاده، با اشاره به عدم درک برخی از مادران از فرزندان و یا بالعکس، مهم‌ترین راهکار ارتباطی بین آن‌ها را «گفتگو» عنوان کرد و افزود: «گفتگو» در بین خانواده­‌ها کم رنگ شده و باید به این نکتۀ مهم بیشتر پرداخته شود.

وی، گفتگوی بین اعضای خانواده را مورد تاکید دانست و گفت: متاسفانه زمان گفتگو‌ها بین اعضای خانواده با توجه به نقل قول­‌ها در حال حاضر به ۱۴ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

این کار‌شناس مذهبی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و حمایت دست اندرکاران و مسئولین شهری بتوانیم شاهد برگزاری برنامه‌های دسته­‌جمعی و خانوادگی بیشتری در زمینه‌­های فرهنگی و ورزشی در سطح شهرستان باشیم.

ماشاالله‌زاده، با تاکید بر اینکه حجاب مانع محدودیت برای بانوان نمی‌­شود خاطر نشان کرد: پوشش صحیح بانوان در برنامه‌­های ورزشی نشان دهندۀ شخصیت آن‌ها است و هیچگونه محدودیتی را برای آن‌ها ایجاد نمی‌­کند.

وی، به رعایت نکات بهداشتی، حفاظت از محیط زیست و خانه و خانواده نیز اشاره کرد.

لازم به ذکر است: نود و یکمین دشت گشت «ویژه مادر و دختر» به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و با همکاری تربیت بدنی آموزشگاه­های کاشان، هئیت ورزش­های همگانی و نیروی انتظامی همراه با پذیرایی، ارائه سرویس رایگان برای شهروندان و مدیحه­ سرایی برگزار شد.

کد خبر : ۳۱۹۶۸۸