خبرگزاری کار ایران

خالق سردیس سردار شهید حاج علی فارسی

سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کاشان فرهنگ شهادت را با زبان هنر انتقال می‌دهد

خالق سردیس سردار شهید حاج علی فارسی گفت: سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان با موضوع ساخت سردیس ۱۳ سردار شهید این شهرستان فرهنگ ایثار و شهادت را از طریق زبان هنر به جامعه انتقال و نشر می‌دهد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان، ملک دادیار گروسیان که یکی از اساتید انتخاب شده برای ساخت سردیس سردار شهید حاج علی فارسی در قالب نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان است در حاشیه آیین گل افشانی بر سر مزار شهدای این شهرستان گفت: حس و حال هنرمند در بیان ساخت سردیس سرداران شهیدی که از جان خود در راه وطن گذشته‌اند غیر قابل توصیف است.

وی که از سازندگان سردیس سردار شهید زین الدین نیز بوده است گفت: شهدا توسط هنرمندان به ویژه نسل جوان به طرق مختلف هنری از جمله ساخت فیلم، تئا‌تر، نقاشی و سار جلوه‌های هنری و بصری معرفی و شناسایی می‌شوند و عامل جذب، هدایت و سازندگی این نسل پرمخاطره می‌شوند.

به گفته وی، جذابیت و تاثیرگذاری زبان هنر در انتقال معارف دینی، ارزش‌ها و شعائر اسلامی و حوزه دفاع مقدس ظرفیت فرهنگی مثبت، موثر و سازنده‌ای است که می‌تواند برای جذب نسل جوان بیشتر و بهتر مورد توجه قرار گیرد.

این هنرمند مجسمه ساز کشور در ادامه با تقدیر مسوولین برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان گفت: این حرکت ارزنده فرهنگی هنری نباید محدود به ساخت سردیس سردران شهید شود بلکه در مورد تمام شهدا تداوم داشته باشد.

کد خبر : ۳۲۱۳۵۵