خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان

مقدمات ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در حال پیگیری است

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: استفاده از سردیس‌های طراحی شده توسط هنرمندان کشوری باید پس از تکمیل با بهترین قالب‌گیری از نوع برنزدر میادین و خیابان‌های که با نام آنها پیوند خورده است نصب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان مجتبی رضازاده، در بازدید نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کاشان گفت: تهیه و تنظیم وصیت‌نامه و مختصری از زندگی‌نامه سرداران شهید و معرفی هر چه بهتر رشادت‌ها، شهامت ها و ایثارگری آنها برای همگان ضروری است.

وی، به نمایش گذاشته شدن وصیت‌نامه‌های سرداران شهید در کارگاه مجسمه‌سازی و فعالیت‌های هنری را مورد تاکید دانست و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم به معرفی و شناسایی هرچه بهتر این سرداران شهید بپردازیم.

جای خالی سازمان فرهنگی ورزشی در سمپوزیوم ملی دیده شد

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: حضور سازمان فرهنگی ورزشی در شورای تصمیم‌گیری و راه‌اندازی سمپوزیوم ملی به لحاظ دارا بودن ابزارهای فرهنگی و محتوایی در مقولۀ «ایثار و شهادت» و کمک به محتواسازی این سمپوزیوم ضرورت دارد و جای خالی یک مجموعه فرهنگی به خوبی دیده می‌شود.

رضازاده، از اعلام آمادگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به منظور هرچه بهتر برگزار شدن اینگونه برنامه‌ها خبر داد و اظهار داشت: نصب سردیس های سرداران شهید در کاشان دمیدن روح معنوی شهدا در شهر دارالمومنین است که جزو توقعات خانواده‌های شهدا نیز مطرح می‌‌شود.

نصب سردیس‌های شهدا در محل اعزام آنها به جبهه

وی، از نصب المان‌ها و سردیس‌های شهدای این شهرستان در محل اعزام آنها به جبهه خبر داد و گفت: محل ساختمان شهرداری به عنوان یادآوری خاطرات اعزام رزمندگان و جوانان کاشانی به جبهه‌های حق علیه باطل بوده که بایستی این محل را به عنوان یک «یادمان» با ایجاد یکسری فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله نصب المان‌های سرداران شهید خاطراتشان را احیا کنیم.

مشاور شهردار کاشان تصریح کرد: ایجاد «یادمان» یک یا چند شهید گمنام در قالب «ایستگاه قرائت فاتحه و صلوات» در محل ورودی شهرداری به روح پاک 1700 شهید گلگون کفن شهر دارالمومنین کاشان نیز جزو پیشنهادات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری است.

اجرای ساخت پروژۀ باغ موزه دفاع مقدس در کاشان کلید خورد

رضازاده گفت: اجرای ساخت «باغ موزه دفاع مقدس» با حمایت و پشتیبانی شهردار جهادی و ولایی کاشان امسال با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال در این شهرستان کلید خورد.

وی، از برگزاری جلسات مختلفی با اعضای هیئت موسس در خصوص مباحث ساختاری، نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و جمع‌آوری آثار شهدا و ایثارگران خبر داد و اظهار داشت: با توجه به سفیر معزز ولایت آیت الله عبدالنبی نمازی در رابطه با ایجاد قطب فرهنگی در بلوار امام رضا(ع) و مجاورت مصلای حضرت بقیه الله الاعظم با برآورد زمینی به مساحت 5 هکتار، نقشه‌برداری و در حال پیگیری است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، تاکید شهردار جهادی و ولایی شهر دارالمومنین کاشان در تاسیس «باغ موزۀ دفاع مقدس» را خاطر نشان کرد و گفت: تاسیس این باغ موزه پیگیری و حمایت‌های دستگاه‌های متولی عضو کارگروه «ایثار و شهادت» کاشان را می‌طلبد.

شایان ذکر است: مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به همراه معاونین و مدیران مجموعه از فرهنگ سرای معراج و نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کاشان در خانه تاریخی طباطبائی ها ماه بازدید کردند.

کد خبر : ۳۲۳۱۵۰