خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت کاشان

نفاق از خصوصیات چهره استکبار است

امام جمعه موقت کاشان نفاق را از خصوصیات چهره استکبار دانست و گفت: نفاق به این معنا که غربی‌ها مدام از مفاهیم ارزشمندی نظیر دموکراسی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم سخن می‌گویند اما در عمل حود یکی از حامیان تروریست‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به حوادث تروریستی فرانسه و کشته شدن ۱۴۰ نفر در پاریس توسط گروه تروریستی داعش اظهار کرد: این‌‌ همان هشداری است که مسئولان نظام بار‌ها به بنیانگذاران این فرقه جنایتکار داده بودند که این ماری که در آستین خویش پرورش می‌دهید روزی شما را نیش می‌زند که در ‌‌نهایت این اتفاق به وقوع پیوست.

وی به فضای رعب و وحشت در اروپا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این اتفاقات پاریس را به پادگانی نظامی تبدیل کرده است و این نتیجه حمایتی است که غربی‌ها خود از این گروه تروریستی انجام داده بودند.

امام جمعه موقت کاشان با یادآوری پیام رئیس جمهور سوریه به رئیس جمهور فرانسه پس از این حادثه عنوان کرد: بشار اسد در این پیام با اشاره به تلفات و وحشت تأسف‌آوری که این حادثه رقم زده است یادآور شده که این وضعیتی است که مردم سوریه قریب پنج سال است با آن دست به گریبان هستند.

اسلامی‌تبار در ادامه با اشاره به گردهمایی آمریکا و برخی از سران غرب برای حل بحران سوریه و دعوت از جمهوری اسلامی به این نشست تصریح کرد: در وهله نخست به نکته‌ای که باید توجه کرد این است که غربی‌ها و در رأس آن آمریکا خود ایجادکننده بحران هستند و خود ریشه این مشکل محسوب می‌شوند حال چگونه می‌خواهند راه حل برای این مسئله بیابند.

وی تأکید کرد: بحران سوریه و امثال آن از درون نجوشیده بلکه از بیرون به این کشور‌ها تحمیل شده است توسط بحران‌آفرینانی که با توطئه ملت‌ها را به جان یکدیگر می‌اندازند.

امام جمعه موقت کاشان، ادامه داد: پس از آنکه غربی‌ها مشاهده کردند این بحران‌آفرینی نه تنها سودی برای آنها نداشته بلکه به ضرر آنها تمام می‌شود به عنوان نمونه تعداد زیادی آواره روی دست اروپا گذاشته است تصمیم گرفته‌اند برای به اصطلاح حل این بحران گردهمایی برگزار کنند.

اسلامی‌تبار، افزود: غربی‌ها حتی در مرحله یافتن راه‌حل نیز تنها راهکار خود را می‌پذیرند چراکه آنها برای رأی ملت‌ها هیچ ارزشی قائل نیستند.

وی تأکید کرد: ملت سوریه مدت‌هاست در قالب انتخاباتی آزاد رئیس جمهور قانونی خویش را برگزیده است اما مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در مقابل این خواسته ملت سوریه موضع‌گیری منفی می‌کنند.

اسلامی‌تبار اضافه کرد: جالب آنکه حتی در مبارزه ظاهری با تروریست‌هایی که خود پرورش‌ داده‌اند تروریست‌ها را به دو دسته تروریست خوب و بد تقسیم می‌کنند.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد کسانی که چهره آمریکا را بزک می‌کنند تصریح کرد: واقعا کسانی که چهره کریه آمریکا را بزک می‌کنند به ملت ایران و سایر ملت‌ها خیانت می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها پیاده‌روی عظیم اربعین را تجلی عشق شیعیان به اباعبدالله‌الحسین دانست و گفت: اتفاق بی‌نظیری است که میلیون‌ها انسان عاشق از کشورهای مختلف کیلومتر‌ها مسافت را با وجود تمام خطرات و تهدید‌ها طی می‌کنند و عشق خویش را به سالار شهیدان به نمایش می‌گذارند.

اسلامی‌تبار تأکید کرد: در این راهپیمایی مناظری از ارادت عاشقان مکتب اهل بیت به تصویر کشیده می‌شود و گویا پروردگار می‌‌خواهد حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) را از طریق این راهپیمایی به جهانیان معرفی کند.

وی همچنین با تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع)، به ذکر روایتی از آن امام همام در مورد حسن خلق پرداخت.

کد خبر : ۳۲۳۵۴۷