خبرگزاری کار ایران

به همت گروه پیشگیری برگزار شد؛

برگزاری جلسه آموزشی ایدز ویژه کارشناسان بهداشتی فعال در کارخانجات کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۵۳۹

جلسه آموزشی ایدز ویژه کارشناسان بهداشتی فعال در کارخانه‌های کاشان(بهگران) به همت گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و با همکاری واحد بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش ایلنا در کاشان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه اچ‌آی‌وی و ایدز به عنوان یکی از استراتژی‌های برنامه کشوری پیشگیری از اچ‌آی‌وی و ایدز در کشور اشاره کرد و گفت: با این وجود تعیین یک مقطع زمانی خاص در سال برای برجسته‌سازی موضوع و حساس‌کردن سیاست‌گذاران، مسئولان و آحاد افراد جامعه به این موضوع و همراه‌کردن آنان برای پیشگیری از ایدز بسیار ضروری است.
 
سید علیرضا مروجی با بیان اینکه در ایران مقطع زمانی خاص همزمان با سایر کشورهای جهان برای روز جهانی ایدز در نظر گرفته شده، افزود: موضوع ایدز صرفاً یک موضوع بهداشتی نیست و دارای ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و غیره است.
 
وی با اشاره به اینکه به منظور اطلاع‌رسانی مناسب در این‌خصوص هفته اطلاع‌رسانی ایدز از 18- 12 آذرماه تعیین شده، تصریح کرد: تعیین بزرگداشت روز جهانی ایدز فرصت مناسبی برای تبیین برنامه‌ها، جلب مشارکت سیاست‌گذاران و مسئولان، بیان اقدامات، دستاوردها و چالش‌های موجود و همچنین تکریم فعالیت‌های دست اندرکاران خواهد بود. 
 
پزشک هماهنگ‌کننده سل و ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه نیز در این جلسه، ضمن اشاره به اهمیت بیماری، به وجود انگ و تبعیض نسبت به بیماران و باورهای نادرست درباره این بیماری اشاره و راه‌های انتقال و عدم انتقال، علائم  و راه‌های پیشگیری از  آن را عنوان کرد.
 
هدایتی، بحث خود مراقبتی در جلوگیری از گسترش بیماری ایدز را بسیار پراهمیت دانست.
 
در این نشست ضمن معرفی مرکز مشاوره ایدز، به سوالات حاضرین پاسخ داده شد. همچنین جزوه‌آموزشی ایدز بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز