خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای شهر کاشان تصویب شد؛

اجرای طرح پایش تصویری شهر کاشان با محوریت شهرداری

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۷۷۵

اعضای شورای اسلامی شهر کاشان اجرای طرح پایش تصویری با محوریت شهرداری این شهر را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، اعضای شورای اسلامی شهر کاشان در نشست فوق العاده خود پس از استماع گزارش مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری از روند فعالیت های این حوزه به خصوص در بخش بازسازی و بازگرداندن ماشین آلات سنگین و صدمه دیده به چرخه پروژه های عمرانی شهرداری، تسریع در تزریق بودجه لازم برای ارتقای امکانات این سازمان تا پایان سال 94 و همچنین توجه به بودجه سال 95 آن را تصویب کردند.

محسن عرفان، مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری در آغاز این نشست با اشاره به از رده خارج بودن اکثر خودروها و ماشین آلات سنگین این سازمان افزود: برای افزودن یک بولدوزر به ناوگان سازمان خدمات موتوری نیازمند 1 میلیارد و هفتصد میلیون تومان بودجه بودیم اما بنا به صرفه جویی در منابع مالی مدیریت شهری با هزینه 40 میلیونی بولدوزری که در سازمان دچار نقص و از رده خارج بود را بازسازی و به چرخه فعالیت های عمرانی بازگرداندیم، ضمن اینکه تاکنون حدود 40 خودرو سنگین از رده خارج سازمان با هزینه حدود 200 میلیونی بازسازی و به حوزه های فعالیت های عمرانی شهرداری وارد شده اند.

وی با تقدیر از تلاش همکاران خود در سازمان خدمات موتوری افزود: حضور چشمگیر سازمان در اکثر پروژه های عمرانی شهرداری مانند راهسازی، آزادسازی و تسطیح معابر و همچنین بحث جمع آوری و بازیافت زباله که در پرتو فعالیت کارکنان این سازمان در 3 نوبت و شیفت کاری شبانه روزی رخ می دهد نیازمند نگاه مثبت و ویژه ی شورای اسلامی شهر برای مرتفع شدن برخی مشکلات بودجه‌ای این سازمان است.

عرفان با بیان اینکه سازمان خدمات موتوری شهرداری کاشان بازوی اجرایی مدیریت شهری در انجام پروژه های عمرانی است و بالارفتن توان لجستیکی این سازمان به لحاظ داشتن امکانات و ماشین آلات باعث خواهد شد تا دیگر شهرداری نیازمند عقد قرارداد با پیمانکارانی که توانائیشان همطراز سازمان خدمات موتوری است نباشد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تقدیر از خدمات مدیریت مستقر در سازمان خدمات موتوری شهرداری افزود: خوشبختانه اکنون در سازمان مدیریت خوب و مثبتی به لحاظ بضاعت مالی شهرداری و همچنین استفاده از امکانات موجود و دارائی های سازمان حاکم است و در واقع چالش کمبود اعتبارات و امکانات با توان مدیریتی مسؤلان سازمان پوشش داده شده است. حیدریان یادآور شد: مدیر فعلی سازمان خدمات موتوری با استفاده از تجارب گذشته خود و البته با وجود کمبود اعتبارات در سیستم مدیریت شهری تاکنون به خوبی از عهده وظایف و تکالیف خود برآمده است. حیدریان همچنین ابراز امیدواری کرد تا به درخواست و تقاضای مردم به زودی موقعیت مکانی تشکیلات این سازمان از خیابان کارگر به نقطه دیگر از شهر منتقل شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی شورا نیز ضمن تقدیر از استفاده بهینه عوامل سازمان خدمات موتوری از امکانات موجود خود خواستار حضور نیروهای توانمند و دارای برنامه و متخصص در هیئت مدیره این سازمان شد. مجید شمس با اشاره به ضروری بودن عمل به مفاد اساسنامه ها و قوانین موجود در سازمان های تابعه شهرداری و ارائه خدمت بر اساس ضابطه مندی افزود: اگر چه صرفه جویی در استفاده از پتانسیل ها و امکانات در برخی مواقع مثبت و قابل تأمل می نماید اما پذیرفتنی نیست که به بهانه ادامه این فرایند در برخی برهه ها دچار خسارت و صرف هزینه مجدد شویم.

رئیس کمیسیون عمرانی و فنی شورای اسلامی شهر نیز در ادامه با بیان اینکه کمک به توانمندی سازمان خدمات موتوری باعث کاهش نیاز شهرداری به برخی پیمانکاران دارای نگاه خاص و منفعت طلبانه خواهد شد تصریح کرد:افزایش توان لجستیکی این سازمان و توانائی در تهیه ماشین آلات سنگین مورد نیاز باعث اضافه شدن به سرمایه های شهرداری خوهد شد. دکتر ثابت افزود: از طرف دیگر بالارفتن امکانات سخت افزاری و خودرویی این سازمان در موقع حوادث غیر مترقبه و بحران ها قادر خواهد بود به کمک مردم و شهروندان بیاید و حتی به شهرهای اطراف نیز در این گونه رخدادها مددرسان باشد.

علیرضا پورعسگری رئیس کمیسیون اقتصادی شورا نیز با تقدیر از تلاش های مدیریت و کارکنان سازمان خدمات موتوری یادآور شد: بیشتر امور شهرداری در حوزه عمران است و بالارفتن توان این سازمان کمک به توسعه خدمات شهرداری است. وی افزود: از جهت کاهش هزینه های بی مورد شهرداری نیز توسعه یافتن سازمان به لحاظ امکانت قابل ملاحظه و بررسی است و در نتیجه مدیریت شهری می تواند از سازمان زیرمجموعه خود در انجام مأموریت های عمرانی خود بهره برداری کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری دکتر الماسی نیز با توجه به دخالت مستقیم شهرداری در جمع آوری زباله و پسماند خواستار عنایت ویژه به این سازمان شد. وی افزود: شهرداری برای جمع آوری و بازیافت زباله بی شک به ناوگان بیشتری نیازمند است ودر نتیجه با انجام برخی تمهیدات قانونی در مسیر واگذاری بخشی از جمع آوری زباله به شرکت های بخش خصوصی میتوان به بالارفتن توان سازمان خدمات موتوری کمک شایانی کرد.

گفتنی است آخرین بخش این نشست با حضور محمد حقیقی مدیر امور مناطق شهرداری مهندس حسینی مدیر طرح و برنامه چایچی مدیر حوزه ترافیک ، و پرورده مدیر حوزه حراست شهرداری کاشان و با موضوع تعیین تکلیف برخی لوایح شهرداری و همچنینن اجرای طرح پایش تصویری شهری برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز