خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان:

بیسوادان از سرانه پاداش سوادآموزی بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۴۴۵

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: بیسوادانی که موفق به کسب گواهی‌نامه سواد آموزی شوند، از سرانه پاداش سوادآموزی بهره‌مند می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، "محمود خدمتی" در آستانه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی افزود: افرادی که به صورت داوطلبانه تا پایان سال جاری باسواد شوند، از سوی دولت مورد تشویق قرار خواهند گرفت که مبلغی حدود شش میلیون ریال خواهد بود.

وی تاکید کرد: مطابق مصوبه هیات دولت برای حضور بی سوادان واجد شرایط دو اقدام انگیزشی پیش بینی شده است که پس از قبولی فرد به صورت خودآموز با کمک افراد خانواده یا شرکت در کلاس‌های سواد آموزی، معادل نقدی سرانه سواد‌آموزی به آنان پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه سیاست‌های سواد آموزی شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیر دولتی برای فرآیند سواد آموزی، به کار گرفته خواهد شد.

خدمتی تصریح کرد: سواد، مهم ترین ابزار دانایی برای زیستن محسوب می شود و هر چقدر که آگاهی های مردم در حیطه های اجتماعی، بهداشتی، تربیتی، اقتصادی و فرهنگی بیشتر باشد، دغدغه زندگی افراد جامعه کمتر خواهد بود.

کارشناس مسئول سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: بر اساس مصوبه های قانونی چنانچه شهروندان بی‌سواد، در جهت سواد آموزی  اقدام نکنند با محدودیت‌های اجتماعی در زمینه تمدید یا صدور گواهی نامه و پروانه کسب مواجه خواهند شد.

"روح اله روحانی" افزود: براساس مصوبه هیات دولت، بی سواد به کسانی اطلاق می شود که توانایی خواندن و نوشتن متون فارسی و حساب کردن در حد چهار عمل اصلی را نداشته و فاقد مدرک قبولی پایه سوم ابتدایی هستند.

وی اظهار داشت: در سال جاری، 340 نفر سواد آموز در 12 مرکز سواد آموزی در دوره های سه گانه سواد آموزی، تحکیم و انتقال سواد  استفاده می کنند که 130 نفر آنها از اتباع خارجی هستند.

به گفته وی،  سواد آموزی در دو دوره تحصیلی برگزار می شود که دوره سواد آموزی 400 ساعت و دوره انتقال 600 ساعت آموزش را شامل می شود و سواد آموزان از بسته های آموزشی رایگان بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: در سال جاری 300 نفر از اولیا دانش آموزان مدارس کاشان به عنوان بیسواد و کم سواد شناسایی شده اند که رقم واقعی بیشتر از این عدد می باشد اما شرایط اقتصادی و فرهنگی خانواده ها، مانع از حضور این افراد در کلاس های سواد آموزی می شود.

به استناد آمار سرشماری سال 90 از جمعیت 294 هزار نفری شهرستان کاشان، حدود 33 هزار نفر در گروه بیسواد یا کم سواد ثبت شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز