خبرگزاری کار ایران

به همت پژوهشکده انرژی؛

سمینار شبکه هوشمند 2 در دانشگاه کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۹۶۱

سمینار شبکه هوشمند 2 با حضور محمد شاهیده پور رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه ایلینویز آمریکا در دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در کاشان، دکتر شاهیده پور در این سمینار و کارگاه علمی گفت: شبکه‌های هوشمند توزیع انرژی الکتریکی یکی از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا و حاصل سعی و تلاش متخصصین جهت مدرنیزه کردن شبکه های توزیع و ورود به قرن دیجیتال است.

وی مهمترین ویژگی شبکه هوشمند را تأمین برق مطمئن و پاسخگویی به نیازهای رو به رشد مشتریان با کمترین خسارت به محیط زیست بیان کرد و اظهار داشت: شبکه های هوشمند برق (smart grid) یک فرصت بی نظیر را به صنعت برق برای ورود به سطح جدیدی از قابلیت اطمینان، دسترسی و بازدهی می دهد که به سلامت محیط و اقتصاد ما کمک خواهد کرد.
 
وی بیشترین مصرف برق را کشورهای آمریکای جنوبی، چین، هند، برزیل ذکر کرد و افزود: این کشورها اقتصادشان رو به پیشرفت است.
 
وی مصرف برق ایران را نیز بالا توصیف کرد و اظهار داشت: باید با روش های جدید و مدیریت برنامه ها سعی کرد تا میزان مصرف برق در کشور را پائین آورد و کنترل کرد.
 
شاهیده پور هوشمند کردن شبکه ها را یکی از روش های کنترل مصرف انرژی بیان کرد و افزود: در جنوب ایران با توجه به اینکه به لحاظ انرژی آفتابی شرایط بسیار مساعدی دارد باید از این پتانسیل به نحو احسن برای مصرف انرژی استفاده شود.
 
مدیر و پایه گذار مرکز تحقیقات و تکنولوژی و کاربرد شبکه هوشمند با اشاره به رو به رشد بودن جمعیت ایران اظهار امیدواری کرد تا با اجرای شبکه های هوشمند بتوان استفاده بهینه در مصرف برق داشته باشیم تا این انرژی برای نسل های بعد نیز مورد استفاده قرار گیرد.
 
در این سمینار علمی که به همت پژوهشکده انرژی دانشگاه کاشان برگزار شد از دست اندرکاران و مدیران اجرایی شبکه هوشمند در دانشگاه کاشان تجلیل شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز