خبرگزاری کار ایران

برای دومین سال متوالی؛

یادواره سرداران و 1700 شهید کاشان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۳۴۷

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان از برگزاری یادواره سرداران و یک‌هزار و 700 شهید کاشان به همراه مراسم بزرگداشت شهید احمدی روشن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از کاشان، سرهنگ باقر فرهنگ در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید نمر شهید راه استقلال طلبی و آزادی‌خواهی اظهار کرد: یادواره سرداران و یک‌هزار و 700 شهید شهرستان کاشان برای دومین سال متوالی در شهرستان کاشان توسط ناحیه مقاومت بسیج کاشان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بزرگداشت یاد و خاطره شهید احمدی روشن شهید دستاوردهای هسته‌ای ایران اسلامی در این یادواره خاطرنشان کرد: پاسداشت مقام عالی این شهید راه علم و فناوری یکی از برنامه‌های ویژه یادواره سرداران و یک‌هزار و 700 شهید شهرستان کاشان به شمار می‌رود که با حضور خانواده معظم این شهید، برگزار می‌شود.

به گفته وی، سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین مصلحی، شعرخوانی صابر خراسانی و مداحی حاج محمود شریفی از دیگر بخش‌های یادواره سرداران و یک هزار و 700 شهید محسوب می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان تصریح کرد: سالن شهدای بسیج کاشان در شامگاهان روز جمعه 18 دی‌ماه جاری پس از اقامه نماز مغرب و عشا از ساعت 18 به مدت سه ساعت میزبان این یادواره خواهد بود.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی همه جانبه برای برگزاری این یادواره عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم در سطح شهرستان در قالب ستاد یادواره شهدای شهرستان و در محضر نماینده‌ ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان و با حضور مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های مورد نظر در این خصوص انجام شده است.

فرهنگ با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن شهدا کمتر از شهادت نیست گفت: شهدا به واقع به رسالت اصلی خویش که دفاع از تمامیت ارضی و عزت و استقلال ایران اسلامی بود به خوبی عمل کردند و با بذل جان خود در این راه مقدس سربلندی امروز ملت ایران را رقم زدند حال نوبت و وظیفه ماست تا با زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان ذره‌ای به این مردان آسمانی ادای دین کنیم.

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا با محتوای غنی فرهنگی در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی در میان اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان می‌تواند تا حدودی ما را در انجام وظیفه خویش یاری کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با بیان اینکه نعمت امنیت و آرامش که امروز در جامعه و کشور حاکم است به برکت رشادت‌ها و فداکاری‌های شهداست گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب که جنگ را درک نکرده‌اند نیازمند آشنایی با فرهنگ والای دفاع مقدس که ضامن حفظ و بقای انقلاب اسلامی است هستند بنابراین باید هر چه می‌توانیم مجالسی را در جهت معرفی این الگو‌های بی‌بدیل هر چه باشکوه‌تر برپا کنیم.

فرهنگ با تقدیر از مساعدت‌های حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج و نیز دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف و همچنین خیرین در مسیر برگزاری این یادواره متذکر شد: اطلاع‌رسانی مناسب برای حضور اقشار مختلف مردم صورت گرفته است که پیش‌بینی می‌شود این یادواره با استقبال چشمگیر مردم دارالمؤمنین کاشان همراه باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز