خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان :

نقش موثر نهادهای خدماتی در ارتقای زیست شهری

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۳۴۸

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: اقدامات عمده دستگاه های خدمت رسان و اجرایی به ویژه شهرداری به عنوان متولی مباحث شهری، در زندگی و رفتارهای روزمره شهروندان تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حسین حیدریان در نشست کمیسیون حفاری  شهرداری کاشان نابسامانی های شهری را به عنوان عاملی تاثیرگذار در اذهان شهروندان یادآور شد و افزود: اگر شهروندی صبح از خانه به قصد رفتن به محل کار خود بیرون آید و شاهد آشفتگی و بی انضباطی در شهر باشد، باید باور کنیم که این عوامل تمام روز او را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

وی در ادامه با ذکر نمونه ای این گونه تبیین کرد که : اگر شهروندان گره ترافیکی ایجاد شده در مسیر عبوری خود را ناشی از حفاری های دستگاه های اجرایی بدانند، اولین سوال آنها این خواهد بود که آیا نمی شود این گونه اقدامات به وقت مناسب دیگری مهندسی و مدیریت شود؟

حیدریان ادامه داد : این گونه  سوالات می تواند باری منفی بر تصمیمات و اذهان تمامی شهروندان ایجاد کند و بر کیفیت زندگی آنان در مباحث فرهنگی، اقتصاد و معیشت تاثیرگذار باشد.  

 رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به گسترش فضای مجازی و تاثیر آن بر افکار عمومی تصریح کرد : با گسترش شبکه های اجتماعی، بسیاری از شهروندان بحث های مدیریت شهری را رصد می کنند و این باید برای دستگاه های اجرایی شهری نهادینه شود.

حیدریان با مهم ارزیابی کردن مباحث مدیریت شهری  تبیین کرد : روزانه مباحث مدیریت شهری بخش اعظم مباحث کشور را تشکیل می دهد، تا جایی که نقش و اهمیت آن برای دولت و مجلس هم محرز گردیده و این در حالی است که کشورهای پیشرفته از چند دهه گذشته به آن ورود پیدا کرده اند.

وی مدیریت شهری را یگانه متولی خدمت رسانی در نگاه شهروندان توصیف کرد و افزود : وضع به گونه ای است که  اگر دیگر دستگاه های اجرایی شهر وظایفشان را به درستی انجام ندهند، باز هم شهروندان نقطه نظرات و انتقاداتشان را متوجه شهرداری خواهند نمود.

رئیس پارلمان شهری کاشان درجمع اعضای کمیسیون حفاری های شهرداری کاشان با انتقاد از عدم حضور برخی از دستگاه های اجرایی شهری از فرمانداری درخواست کرد تا به عنوان نهادی حاکمیتی، شانه خالی کردن آنان از بار مسئولیت پذیری و پاسخگویی به مدیریت شهری را مورد توجه قرار بدهد.

حیدریان، شورای شهر را به مثابه حلقه اتصال دستگاه های اجرایی با شهرداری قلمداد کرد و گفت : روزانه شهروندان بسیاری، دغدغه های خود را پیرامون اخذ انشعابات و پیداکردن راه حلی برای  آن به شورای شهر ارجاع می دهند و این در صورتی است که ما با وجود پافشاری ها و چانه زنی های مختلف، نباید قانون را خدشه دار سازیم .

هماهنگی دستگاه های شهری با شهرداری، عاملی برای رسیدن به انضباط اجتماعی...

وی هماهنگی دستگاه های اجرایی با شهرداری را نقطه عطفی برای رسیدن به قانون مداری و انضباط اجتماعی شهری دانست و اضافه کرد : شهروندان اگر این انضباط را ببینند و درک کنند بسیاری از مسائل شهری به طور طبیعی رتق و فتق خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی کاشان ادامه داد : اما اگر شهروندان، روزانه در مراجعه به دستگاه های اجرایی با سرگردانی مواجه شوند، اگر هزاران بار هم از قانون گرایی و انضباط اجتماعی دم بزنیم، هیچ وقت این هدف محقق نخواهد شد.

حیدریان با تشکر از حضور موثر و بیان نقطه نظرات نمایندگان دستگاه های اجرایی در کمیسیون حفاری های شهرداری کاشان این گونه پایان داد : با تسهیل تعاملات و ارتباطات دستگاه های اجرایی با همدیگر و به مدد بازدیدهای میدانی ذهنیت ها تبیین شده و سوء تفاهمات مختلف رفع خواهد شد. 

نشست کمیسیون حفاری های شهرداری کاشان با حضور رئیس شورای اسلامی شهر،نماینده فرمانداری و متولیان دستگاه های مختلف اجرایی به میزبانی شهرداری کاشان با بیان نقطه نظرات سازنده اعضا به همراه بحث و گفت وگو پیرامون هم افزایی و هماهنگی بیشتر در امور اجرایی شهری به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز