خبرگزاری کار ایران

امام‌جمعه کاشان:

تخریب‌های انتخاباتی با اخلاق‌اسلامی سازگاری ندارد/ نامزدهای مجلس حریم و حرمت هم را نگه دارند

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۲۷۹

نماینده ولی‌فقیه در کاشان درباره ماجرای دستگیری نظامیان آمریکایی توسط جمهوری اسلامی گفت: این اقدام مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسخی به نطق سالانه و ادعای اوباما مبنی بر عدم جرأت کشوری در برخورد یا حمله به آمریکا بود

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به حادثه دستگیری نظامیان آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه و سپس آزادی آنان اظهار کرد: ورود بدون اجازه دو فروند شناور رزمی آمریکا به آب‌های سرزمینی ایران اسلامی و توقیف آن توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران و دستگیری و بازداشت نظامیان آن، موج سیاسی نظامی گسترده‌ای را در رسانه‌های بین‌المللی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه پس از اثبات غیرعمدی بودن اقدام نظامیان آمریکایی و عذرخواهی فرمانده تفنگداران و مقامات وزارت‌خارجه آمریکا فرمان آزادی آنان صادر شد، عنوان کرد: این اقدام مقتدرانه نیروی‌دریایی سپاه پاسخی به نطق سالانه و ادعای اوباما مبنی بر عدم جرأت کشوری در برخورد یا حمله به آمریکا بود.

امام جمعه کاشان درباره واکنش‌ها به این اقدام نیروی‌دریایی سپاه گفت: یکی از تفنگداران آمریکایی عنوان کرده فکر نمی‌کردیم ایران اینقدر قوی برخورد کند. این در حالی است که سناتور آمریکایی دستگیری ملوانان آمریکایی توسط ایران همزمان با نطق اوباما را تحقیر ایالات‌متحده قلمداد کرده است.

نمازی در ادامه خطبه‌ها به ذکر توصیه‌هایی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: در وهله نخست نامزدهای مجلس باید حریم و حرمت یکدیگر را رعایت کنند و به همدیگر متعرض نشوند و نامزدی موجب تضعیف سایر کاندیداها نشود که این امر با اخلاق اسلامی سازگاری ندارد.

وی با تأکید بر مراقبت از قلم‌ها و زبان‌ها در سخنرانی‌ها، سایت‌ها و فضای مجازی خاطرنشان کرد: نامزدها تنها به معرفی ویژگی‌ها و سابقه مدیریتی و تخصص‌های خود بپردازند و برای سایر کاندیداها اشکال‌تراشی نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، انتخابات را آزمونی و آزمایشی الهی دانست و گفت: در این آزمون همه اعم از نامزدها، هواداران، برگزارکنندگان، نمایندگان شورای نگهبان و وزارت کشور مورد امتحان قرار می‌گیرند.

نمازی در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از علما، جامعه مدرسین و سایر اقشار مردم قم اشاره و خاطرنشان کرد: معظم‌له در این دیدار نکات و رهنمودهای مهمی بنابر شرایط جاری کشور و حوادث و رویدادهای منطقه و عرصه داخل کشور به خصوص انتخابات مطرح فرمودند.

وی با ذکر فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار،‌ به تشریح رهنمودهای ایشان در مورد مسائل مختلف کشور و جهان اسلام پرداخت.

خطیب نمازی جمعه کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تحلیل رسانه انگلیسی مبنی بر وقوع انقلاب اسلامی در عربستان به عنوان کابوس رژیم سعودی گفت: این در حالی است که بر اساس منابع آگاه حال شاه سعودی وخیم گزارش شده اکنون وی تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

نمازی همچنین در خصوص تخلیه محموله آمریکایی به منظور مدرن‌سازی ذراتخانه‌های این کشور در بنادر عربستان گفت: این تسلیحات که قرار است در یمن مورد استفاده قرار گیرد نشان‌دهنده آن است  که گویا مردم مستضعف این کشور قرار است هزینه آزمایش سلاح‌های آمریکایی را بپردازند.

وی در ادامه آزمایش بمب هیدروژنی توسط کره شمالی را مایه ترس و و حشت آمریکا قلمداد و متذکر شد: کره شمالی ایالات متحده را تهدید کرده در صورت ادامه سیاست‌های خصمانه خود آمریکا را با بمب‌های هیدورژنی خود نابود می‌سازد.

نمازی همچنین میلاد امام حسن عسگری(ع) را تبریک گفت و نمازگزاران را به پیروی از سیره عملی ائمه اطهار توصیه کرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز