خبرگزاری کار ایران

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر؛

جلسه هماهنگی پیاده روی بزرگ 16 بهمن در کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۰۸۲

جلسه هماهنگی و هم اندیشی«پیاده روی بزرگ» به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، مدیر ورزش و تفریحات سالم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گفت: همایش پیاده روی گرامیداشت دهه مبارک فجر از فرهنگسرای المهدی(عج) به مقصد تپه نورالشهدای گمنام ابتدای جاده مشهد اردهال روز جمعه 16 بهمن ماه برگزار می شود.

سجاد مظفری تبار، با اشاره به اینکه این همایش به عنوان هشتمین پیاده روی در منطقه راوند برگزار می شود، اظهار داشت: تهیه و توزیع برگه های قرعه کشی، برپایی ایستگاه های صلواتی، فرهنگی و هنری در مسیر پیاده روی پیش‌بینی شده است.

وی، ایجاد روحیه‌ای سالم و بانشاط و ترویج فرهنگ سلامت را از جمله اهداف این پیاده روی عنوان کرد و افزود: خانواده‌های کاشانی مسیر حدود 3 کیلومتری را با پای پیاده طی می کنند.

به گفته وی، وسیله ایاب و ذهاب با همکاری سازمان اتوبوسرانی در چند نقطه از شهرستان پیش بینی شده است تا خانواده‌های کاشانی از کاشان تا راوند را با وسایل نقلیه شخصی خود استفاده نکنند.

کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز، پخش تعرفه های قرعه کشی بین دانش آموزان مدارس، سهمیه بندی تعرفه ها، اهدای بسته های فرهنگی، توزیع بروشورهای اطلاع رسانی و آموزشی را از جمله برنامه های پیش بینی شده این حوزه مدیریت در همایش پیاده روی عنوان کرد.

علیرضا عابدی، کم‌تحرکی در بین دانش آموزان را به عنوان عوامل تاثیرگذار در بروز برخی ناراحتی‌ها و امراض دانست و تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های ورزشی به همراه آموزه‌های فرهنگی می‌تواند نقش بسیاری در سلامت دانش آموزان ایفا کند.

محسن اسدی معاون اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان نیز، از اعلام آمادگی جهت دعوت از کلیه هیات های ورزشی برای شرکت در همایش پیاده روی با لباس‌های متحدالشکل ورزشی خبر داد.

مسئول جلب مشارکت های مردمی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، معرفی تحول سلامت در بهداشت را به عنوان یکی از نکات حائز اهمیت در اینگونه همایش ها عنوان کرد و گفت: برپایی ایستگاه سلامت، نصب چادرهای خدمات بهداشتی و سلامتی، نصب بنرهای پیام تندرستی و دوری کردن از نوشیدنی ها در ظروف یکبار مصرف از جمله پیامدهای کارآمد و مثمر ثمر در بحث اطلاع رسانی و آگاهی مردم  در همایش های پیاده روی است.

مریم امیدی، از برگزاری همایش های پیاده روی به عنوان یک فرصت نام برد و افزود: نباید در این برهه زمانی فرصت‌ها را از دست بدهیم چرا که اطلاع رسانی به موقع نقش مهمی در پیام های بهداشتی و سلامت خانواده ها دارد.

مدیر فرهنگ سرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، نصب 10 بنر با هدف معرفی بقاع متبرکه، آموزش حقوق شهروندی، ترویج فرهنگ ترافیک، آگاه سازی شهروندان با موضوعات شهروندی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این همایش عنوان کرد و افزود: برگزاری مسابقه و سخنرانی از جمله برنامه‌های این همایش است.

سیدهادی مسعودی علوی گفت: این همایش از فرهنگسرای المهدی آغاز شده و تا مسیر حدود 3 کیلومتری تپه نورالشهدای گمنام ابتدای جاده مشهد اردهال ادامه دارد.

محمد شفافی معاون اداری مالی شهرداری منطقه 5 نیز، اطلاع رسانی مطلوب و انتقال پیام های بهداشتی و سلامتی برای شهروندان، جانمایی ایستگاه‌های استراحت در طول مسیر برای افراد سالخورده، پیش بینی و برنامه ریزی دقیق مسئولان و دست اندرکاران این همایش به منظور خسته نشدن خانواده ها و همراهی آنها تا پایان برنامه را مورد تاکید دانست.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی کاشان، از اعلام آمادگی نیروی انتظامی در راستای برطرف کردن مشکلات ترافیکی و امنیتی در این همایش بزرگ خبر داد.

رحمان سنگانه،  تهیه و توزیع بروشورها و ارائه بسته های فرهنگی در مقوله های مختلف به ویژه معضلات و مشکلات اینترنتی و فضاهای مجازی در اینگونه همایش ها را به منظور اطلاع رسانی صحیح  مورد تاکید دانست.

وی اظهار داشت: امید است در راستای کیفیت بهتر برنامه های فرهنگی ورزشی با برگزاری اتاق فکر چالش ها و آسیب ها را بتوانیم برطرف کنیم.

علیرضا پرکان نماینده پلیس راهور شهرستان کاشان، شناسایی مسیر پیاده‌روی با هدف برطرف کردن مشکلات ترافیکی و تردد وسایط نقلیه، مسدود کردن مسیر در زمان پیاده روی با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را از اهم فعالیت پلیس راهور عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز