خبرگزاری کار ایران

بیش از 124 هزار گردشگر از بناهای تاریخی کاشان بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۹۵۶

مسوول کمیته آمار وپردازش اطلاعات ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان ازبازدید 124 هزار و 430 نفر گردشگر داخلی وخارجی از بناهای تاریخی این شهرستان با صدر نشینی باغ تاریخی فین طی دوره اول سفرهای نوروزی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان  علیرضا  عبدالله زاده عصر امروز در نشست خبری  با خبرنگاران در اداره میراث فرهنگی کاشان با اعلام این خبر گفت : 122 هزارو 818 نفر ازاین تعداد مسافر داخلی ویکهزار و612 نفر آنها گردشگران خارجی هستند  که از 28  اسفند 94 تا چهارم فروردین 95  از بناهای تاریخی کاشان بازدید کردند.

 وی با اشاره به اینکه  باغ فین با 73 هزار و82  نفر بازدید کننده که 72 هزار و 700  نفرآن گردشگر داخلی و 382 نفرآن مسافر خارجی هستند در صدر بازدید ها قراردارند، گفت : خانه تاریخی بروجردی ها با 12 هزارو50 نفربازدید کننده در رده دوم ، خانه تاریخی  طباطبایی با 10 هزار 937 نفر در رده سوم ، خانه عباسیان با 7 هزار و181 نفر در رده  چهارم و تپه های سیلک  با 6 هزار و 189 نفر در رده پنجم گردشگران داخلی وخارجی دربین بناهای تاریخی کاشان قراردارد .

به گفته وی موزه ملی کاشان، حمام سلطان امیر احمد، موزه عروسک، کارگاه صنایع دستی، موزه مردم شناسی شهر برزک ، غاررییس در شهر نیاسر  و موزه شیبانی در رده بعدی بازدید گردشگران قراردارد.

مسوول کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد هماهنگی سفر شهرستان کاشان، در ادامه از استانهای تهران ، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز، قم، مازندران و قزوین به عنوان 10  استان بیشترین بازدید کننده از شهرستان کاشان  یاد کرد و گفت: استان تهران با 19 وسه دهم درصد واستان اصفهان با 3 و8 دهم درصد ورودی به شهرستان دررده اول ودوم قراردارد.

عبداللهزاده، اسکان 108 هزار و 310 نفر مسافرداخلی و خارجی در مراکز اقامتی کاشان اعم از هتل ها ، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه سنتی ، پارک و خیابان  ،مدارس ، منازل استیجاری ، زائرسرا ، کمپ های موقت و حسینیه یادآورشد و گفت : 107  هزار و 815 نفر از این تعدادمسافر داخلی و 495 نفر از آنها مسافر خارجی  بودند.

وی تصریح کرد: بیشترین مسافران به ترتیب با تعداد 65 هزارو564 نفر در مدارس ، 18 هزار و 780 نفر در کمپ های موقت و حسینیه و 15 هزار832 نفر در پارک و خیابان اسکان یافتند.

به گفته وی، اسکان مسافران در روزهای 28 و 29 اسفند و روز چهارم فروردین نسبت به سال قبل افزایش  ودرروزهای اول، دوم وسوم کاهش داشته است .

به گفته وی ، تعداد مسافرین ورودی به شهرستان کاشان، تعداد بازدید کنندگان از بناهای تاریخی این شهرستان از روزهای 28 اسفند تا چهارم فروردین نسبت به مدت مشابه آن کاهش داشته است .

دبیر کمیته گردشگری  الکترونیکی  شهرستان کاشان افزود: آمار بازدید کنندگان از موزه های ملی  کاشان ، عروسک ، مردم شناسی درشهر برزک و موزه شیبانی  نیز طی روزهای 28  و29 اسفند افزایش  و در روزهای اول تا چهارم کاهش داشت.

وی افزود: 38 نفر و سه نفر فوتی مجموع آمار مصدومان تصادفات جاده ای از روزهای 28 اسفند تا چهارم فروردین است و آمار مصدومان تصادفات شهری  طی این روزها  97 نفر بدون فوتی بوده است

به گفته وی،  38 مرکز اقامتی و پذیرایی ودفاتر خدماتی کاشان نیز طی این مدت به همت واحد بازرسی میراث فرهنگی  شهرستان بازرسی شد که فقط  یک مورد اقامتی اخطار گرفت .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز