خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری کاشان عنوان کرد:

حمایت از توسعه صنایع جانبی گل و گلاب کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۱۴۸

سرپرست فرمانداری کاشان در مراسم آغاز برداشت گل محمدی از مزارع شهرستان کاشان گفت: فرمانداری کاشان از توسعه صنایع جانبی گل و گلاب حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان، حمید رضا مومنیان در این مراسم که با حضور جمعی از مردم و مسئولان استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به چشم انداز و سند ملی کشور در حوزه گیاهان دارویی و اقلیم آب و هوایی شهرستان و مباحث اقتصادی، ضروری است تا سرمایه گذاری ها در حوزه کشاورزی با دقت و تدبیر بیشتر انجام گیرد.

 مومنیان افزود: سطح زیر کشت گل محمد در شهرستان کاشان 2 هزار و صد هکتار است که از این طریق برای 13 هزار و 500 خانوار اشتغال فصلی ایجاد شده است و درآمد حاصل تولید گل محمدی بالغ بر 560 میلیارد ریال است.

وی افزود: درآمد حاصل از فروش گلاب در سال گذشته برای گلاب‌گیران و تولید کنندگان در شهرستان کاشان به بیش از 1600 میلیارد ریال رسیده است.

سرپرست فرمانداری کاشان با بیان این که رویکرد شهرستان در حوزه گل و گلاب بر اساس چشم انداز توسعه ، توجه به تولیدات اسانس است، یادآور شد: در سال گذشته 162 کیلو اسانس گل محمدی و 250 تن گلاب ناب به کشورهای اتحادیه اروپا صادر شده است که کل این میزان متعلق به شهرستان کاشان است.

وی تأکید کرد: در چشم انداز 2050 سازمان تجارت جهانی، ارزش تجارت اسانس 5 تریلیون دلار پیش‌بینی شده است باید تلاش کنیم که ازخام فروشی جلوگیری کرده و سرمایه گذاری خود را در حوزه تولید اسانس و سایر مشتقات این محصول با ارزش هدایت کنیم.

مومنیان تأکید کرد: بیشتر منافع در حوزه گل و گلاب در مشتقات این محصول نهفته است از این‌رو فرمانداری کاشان از توسعه صنایع جانبی صنعت گل و گلاب از جمله صنایع غذایی، دارویی ، بهداشتی و آرایشی حمایت می کند.

شایان ذکر است برداشت گل محمدی در کاشان از اواسط فروردین از بخش مرکزی آغاز و تا پایان خردادماه در بخش قمصر ، نیاسر و برزک کاشان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز