خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در کاشان

اساس تحول در حوزه بهداشت و درمان آگاهی بخشی است

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اساس تحول و انقلاب در حوزه بهداشت و درمان آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است.

به گزارش  خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در دیدار با مسؤلان دانشگاه علوم پزشکی کاشان که به مناسبت هفته سلامت صورت گرفت، ضمن تبریک ماه رجب و هفته سلامت، بر آموزش به دانش آموزان از نظر کارشناسی و علمی تاکید کرد و گفت: آموزش باید توسط والدین قبل از ورود فرزندان به جامعه و سپس در مدارس صورت گیرد.

وی، با بیان اینکه اکثر کسانی‌که به ناراحتی‌های کلیوی دچار می‌شوند از بیماری خود آگاهی ندارند، افزود: در اقتصاد مقاومتی اگر بتوانیم با علت بیماری‌ها مقابله و مبارزه کنیم درصد بالایی در اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است.

نماینده مقام معظم رهبری در کاشان تصریح کرد: وزیر بهداشت انصافا در خط مقدم سلامت مجاهدانه تلاش می‌کند.

 وی، اجرای این طرح را انقلابی بزرگ در نظام بهداشت و درمان کشور دانست و اظهار کرد: با اجرای این طرح، خدمات بهداشتی درمانی در دورترین نقاط کشور و مناطق محروم و روستاها ارائه شده است.

آیت الله نمازی افزود: مقتضای مدیریت اسلامی و توحیدی، کسی که در خط مقدم حرکت می کند باید مورد حمایت اجتماعی، معنوی، اقتصادی و .. قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طبابت، سلامت، بیماری، رسیدگی به بیماری‌ها، اقدامات پیشگیرانه و سیاست‌های درمانی، نحوه درمان، استفاده از دارو و ... موضوع‌های بسیار مهمی است که آیات و روایت متعددی در این خصوص داریم.

وی، با بیان اینکه جایگاه بهداشت و سلامت در تعابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید مورد کارشناسی قرار گیرد، تصریح کرد: اول: جایگاه بهداشت و سلامت در طرح سبک زندگی اسلامی ایرانی کجاست و دوم: جایگاه بهداشت و سلامت در اقتصاد مقاومتی.

آیت الله نمازی، با اشاره به اینکه سلامت دارای دو مرحله پیشگیری و درمان است و از نظر تجربی پیشگیری بر درمان مقدم است، تصریح کرد: در قانون اساسی نیز بر تقدم و اهمیت پیشگیری تاکید شده است.

وی، ضمن تشکر از خدمات انجام شده در حوزه سلامت، بر سرمایه گذاری در زمینه اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد و افزود: باید آحاد مردم در این راستا مورد مطالعه قرار گیرند و آموزش ببینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: ما نظام پیشرفته مترقی در حوزه بهداشت و درمان داریم و بایستی به غربی‌ها نشان دهیم نظام اسلامی می‌تواند به توسعه دست یابد اگر چه در تفکر توحیدی ما می‌توان از تمام تجربیات استفاده کرد و هیچ ابایی در این زمینه نداریم.

کد خبر : ۳۶۴۷۶۰