خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری کاشان دردیدار با امام جمعه کاشان

دادگستری کاشان با کمبود 40 درصدی نیروی اداری مواجه است

رئیس دادگستری شهرستان کاشان، از کمبود 40 درصدی نیروی اداری در این دادگستری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان«محمدحسین آقایی» در دیدار با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، با تشریح عملکرد دادگستری این شهرستان در سال گذشته گفت: سال گذشته بالغ بر 7 نفر قاضی به مجموعه دادگستری این شهرستان اضافه شده است که از این تعداد 2 نفر قضات شورای حل اختلاف هستند.

وی  از جذب 6 نفر نیروی اداری جدید به مجموعه اداری دادگستری کاشان خبر داد و گفت: متاسفانه  به همین تعداد از  پرسنل دادگستری  کاشان در سال گذشته  بازنشسته شده‌اند.

آقایی از کمبود 40 درصدی  نیروی اداری  در دادگستری کاشان خبر داد و گفت: از جهت نیروی قضایی نیز به تناسب  بقیه شهرستان‌های استان اصفهان وضعیت بسیار خوبی داریم و هیچ شعبه‌ای بدون تصدی نداریم.

رئیس دادگستری کاشان افزود: هر چند از نظر نیروی قضایی در دادسرای کاشان کمبودی نداریم ولی همچنان از نظر نیروی اداری در دادسرای کاشان رنج می‌بریم  و بعضی از نیروهای اداری  مجموعه دادگستری کاشان در سه پست انجام وظیفه می‌کنند.

وی همچنین از استقرار دادگاه کیفری یک همراه با سه قاضی  باسابقه و خوشنام و شعبه هشتم و نهم حقوقی در دادگستری این شهرستان خبر داد و گفت: دادگاه انقلاب ویژه نیز در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال گذشته دراین دادگستری مستقر شد.

آقایی از اضافه شدن 2 شعبه به سه شعبه قبلی دادسرای کاشان خبر داد و گفت: درحال حاضر چهار شعبه بازپرسی در  دادسرای کاشان مستقر است.

رئیس دادگستری کاشان با اشاره به اینکه با 139 نفر نیروی قضایی و اداری در مجموعه دادگستری کاشان 72 هزار و650 فقره پرونده وارد درسال گذشته داشتیم گفت: با همت ستودنی و تلاش بی‌وقفه کارکنان و قضات مجموعه دادگستری کاشان از این تعداد 76 هزار و 109 فقره پرونده مختومه شده است.

وی افزود: 3 هزار و 459 فقره پرونده موجودی در مجموعه دادگستری شهرستان کاشان با کاهش موجودی مواجه بوده است.

آقایی، از رشد ده درصدی پرونده‌های وارده در شعبه‌های حقوقی دادگستری کاشان (1359  فقره ) درسال 94 نسبت به سال 93 خبرداد و گفت: در شعب کیفری نسبت به سال 93 با 5 درصدی رشد وارده ( 542 فقره افزایش) مواجه بوده‌ایم و درشعب شواری حل اختلاف نیز سال گذشته 16 هزار 318 فقره پرونده وارده داشتیم و16 هزار 493  فقره پرونده مخدومه شده است.

وی عملکرد مجموع دادگستری شهرستان کاشان را ازجهت رسیدگی کمی خصوصا در برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس مردم در دادسرای عمومی انقلاب و جزایی شهرستان کاشان را مثبت ارزیابی کرد وگفت: امیدواریم امسال نیز با همکاری قضات و کارکنان دادگستری کاشان بتوانیم با برنامه ریزی جامع‌تر و دقیق‌تر احساس امنیت را دربین آحاد مردم کاشان افزایش دهیم.

کد خبر : ۳۶۵۲۲۴