خبرگزاری کار ایران

محمد مسعود چایچی خبر داد:

گره‌گشایی از ترافیک محورهای پر تردد مرکزی در شهر کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۷۲۱

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک‌ شهرداری‌کاشان خبر از گره‌گشایی ترافیک محورهای پر تردد مرکزی در شهر کاشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، گفت: محمد مسعود چایچی با بیان این خبر گفت:  بر اساس مصوبه شورای ترافیک و شورای اسلامی شهر کاشان و در راستای اجرای ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، طرح کنترل مکانیزه پارک حاشیه ای در دو خیابان شهر کاشان به اجرا درآمده است.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک‌ شهرداری‌کاشان توزیع عادلانه فضای حاشیه معابر جهت توقف خودرو، دسترسی به اطلاعات صحیح، شفاف و قابل استناد پارک را حق شهروندان دانست و افزود: با توجه به اینکه استفاده از پارک حاشیه‌ای به عنوان پارکینگ حایز اهمیت است، باید با اتخاذ روش‌هایی، از امکانات موجود به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای گذشته این طرح در کشور بصورت غیر مکانیزه بوده ، تبیین کرد: در راستای تحقق شهر هوشمند و خدمات الکترونیک و همچنین رفاه حال شهروندان، اجرای این طرح در کاشان به صورت هوشمند و مکانیزه، در فاز اول در خیابان های شهید بهشتی و باباافضل به اجرا درآمده است.

چایچی دیگر مزیت های سیستم پارک حاشیه ای را آمارگیری و آنالیز دقیق داده ها جهت پیشبرد مطالعات و پژوهش‌های ترافیکی برشمرد و گفت: از دیگر ویژگی‌های شناسه پرداخت الکترونیکی، اعمال قانون و محاسبه هزینه دقیق پارک توسط نرم افزارها و کاهش سطح مناقشات مالی و اجتماعی شهروندان می باشد.

به گفته این مقام مسئول، سهولت در پرداخت عوارض پارک حاشیه‌ای از طریق تلفن همراه، پیامک، کارت‌های اعتباری و تحت وب، بهسازی ساختار کنترل و نظارت خودروهای پارک شده، مدیریت، نظارت و کنترل مالی عوامل اجرایی پارک حاشیه‌ای و سهولت در ثبت خودروها از دیگر مزیت های این طرح می باشد.

چایچی تصریح کرد : این طرح با نظارت شهرداری کاشان توسط شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان به عنوان پیمانکار به  اجرا درآمده و  پلیس  راهور کاشان نیز، که یکی از رکن های اصلی اجرای این پروژه بوده ، بر اجرای آن به صورت مستمر نظارت خواهد کرد .

وی با تاکید برآغاز اجرای این طرح در خیابان های شهید بهشتی و بابا افضل از اول اردیبهشت ماه سال جاری این گونه تبیین کرد: شهروندان با ثبت اطلاعات خودرو، ضمن دریافت شناسه پرداخت الکترونیک در سامانه جامع اطلاعاتی، آن را روی شیشه خودرو نصب می کنند. ماموران کنترل و نظارت نیز با استفاده از دستگاه های هوشمند دستی قادراند تا اطلاعاتی مثل مدت زمان پارک، اعتبار و هزینه کسرشده را به آنان بازگو نمایند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای در چندین خیابان دیگر کاشان نیز به اجرا درخواهدآمد، خاطر نشان کرد: این طرح بصورت آزمایشی و مشترک به همت شهرداری کاشان و شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان در دو خیابان محدوده مرکزی شهر، که بیشترین پارک خودرو و به تبع آن افزایش بار ترافیکی در آن اتفاق  می افتد، به اجرا درآمده و از طریق تبلیغات محیطی گسترده برای شهروندان تبیین می شود.

چایچی اضافه کرد : در ماده ۷ طرح پارک حاشیه ای به استناد قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری ها مکلفند در معابر شهری پرترافیک، تجهیزات لازم را برای اخذ حق توقف فراهم آورند.

معاون حمل و نقل و ترافیک ادامه داد : در تبصره ۲ این قانون آمده که 100درصد درآمد حاصل از پرداخت حق توقف تا پایان هرسال توسط خزانه به حساب شهرداری ها واریز می گردد تا جهت احداث پارکینگ در همان شهر هزینه کنند.

چایچی افزود : خودروهای دارای شناسه هنگامی که در محدوده طرح پارک می کنند تا نیم ساعت هیچ هزینه ای از اعتبارشان کسر نمی شود، اما پس از نیم ساعت بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر کاشان، از 30 دقیقه تا یک ساعت 1000 تومان و از ساعت دوم به ازای هر ساعت 300 تومان از اعتبار شناسه پرداخت الکترونیک آنان کسر می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را برقراری نظم و انضباط در آمدوشدها و بازکردن گره ترافیکی بخصوص در محورهای پرتردد مرکزی شهر ارزیابی کرده و گفت: شهرداری اهداف مادی از اجرای این طرح ندارد، اما برای کاهش تردد وسایل نقلیه شخصی ، اجرای قانون و فرهنگ‌سازی برای کاهش بار ترافیکی شهر ناچاریم هزینه کنیم.

چایچی اظهارامیدواری کرد: در شرایط پرازدحام فعلی خیابان های مرکزی کاشان، پارکینگ مغازه‌ ها و پاساژها در حالی خالی است که فضای ترافیکی و عمومی خیابان به پارک خودرو های شخصی اختصاص می یابد، لذا با اجرای این طرح امیدواریم پارک خودروها در کنار خیابان‌های کم عرض محدوده مرکزی شهر کاهش چشم گیری یافته وعبور و مرورها آسان تر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز