خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

همایش روزجهانی کارگر در کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۴۲۰

همزمان با سراسر کشورهمایش بزرگ روز جهانی کارگر با حضور سرپرست فرمانداری ومعاونان ایشان ، رئیس سازمان تامین اجتماعی کاشان در خانه کارگر کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان، حمید رضا مومنیان سرپرست فرمانداری کاشان در این مراسم ضمن تبریک روزجهانی کارگر به تلاشگران عرصه کار و تولید گفت : کارگر یکی از محورهای مهم توسعه کشور است.

مومنیان با اشاره به اینکه کارفرمایان باید بیشتر درک کنند که کارگر سرمایه عرصه تولید است، گفت: اگر تمام سرمایه‌گذاری ها را کارفرما برای تولید انجام دهد ولی کارگر نباشد نخواهد توانست هیچگونه خروجی داشته باشد.

وی افزود: کارفرما باید زمینه ای را برای کارگر فراهم کند که دلش برای سرمایه‌گذاری که کارفرما در محیط کار ایجاد می کند، بسوزد  .

سرپرست فرمانداری کاشان اشتغال ناپایدار را یکی از دغدغه‌های کارگران دانست و گفت : اگر در عرصه تولیدی و سرمایه گذاری اقدا م جدی انجام ندهیم، نخواهیم توانست مشکل اشتغال را برطرف کنیم .

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید ریشه ای وارد بحث اشتغال شده است، گفت : هرچند تلاش‌های زیادی در جهت برطرف شدن تحریم ها انجام شده است ولی باید بر اساس عملیاتی نمودن شعار مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل تمام توان خود را بکار ببریم .

وی با اشاره به اینکه جمعیت 70 درصدی کارگری کاشان تحریم های ظالمانه را طی چند سال گذشته درک کرده اند، .گفت : مردم کاشان سختی تحریم ها را همیشه حس کرده اند و الان هم نگران بعضی از تحریم هایی (تحریم های بانکی ) هستیم که هنوز وجود دارد و ممکن است به سختی برطرف شود ولی امیدواریم هرچه زودتر این تحریم ها با درآیت دولتمردان برطرف شود.

مومنیان  به سخنان مقام معظم رهبری در همرامی جامعه کارگری با نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت : سخنان مقام معظم رهبری دردیدار کارگران کشور مسئولیت دست اندرکاران نظام را درتامین معاش کارگران و رونق سطح تولید دو چندان می کند .

 وی با بیان اینکه برای خرید کالای داخلی باید فرهنگ‌سازی شود، گفت :باید مطمئن باشیم اگر برای دختران خود لوازم خانگی و جهیزیه خارجی خریداری کرده ایم،  فرزند آن خانواده را بیکارکرده ایم .

 وی افزود : دلیل اینکه کشورهای غربی علیرغم نداشتن انگیزه های دینی و مذهبی موفق بوده اند به خاطر این بوده که به صنایع داخلی خود متکی شده اند.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم زهتابی دبیر اجرایی خانه کارگران کاشان نیز با تبریک روز جهانی کارگر به کارگران سختکوش کاشان، معیشت و عدم امنیت شغلی کارگران را مهمترین مشکل جامعه کارگری کشور عنوان کرد.

شبانی زاده رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز ضمن تبریک روز جهانی کارگر به تلاشگران عرصه کار و تولید و ارائه گزارشی از فعالیتهای این سازمان در رفع مشکلات بیمه ای کارگران ، نقش کارگران را در خودکفایی  و رونق اقتصادی کشور موثر دانست .

رئیس سازمان تامین اجتماعی کاشان درپایان این مراسم به سئوالات متعدد کارگران پاسخ داد .

حجت الاسلام حسینی مدیر فرهنگی اداره تعاون ، کارو رفاه اجتماعی کاشان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی این اداره گفت : باید شرف و عزت کارگر در محیط کارحفظ شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز