خبرگزاری کار ایران

آیت الله یثربی:

دوست داشتن یک باور و فضیلت اخلاقی است

رئیس حوزه علمیه کاشان گفت: دوست داشتن همه مخلوقات، به ویژه انسان‌ها یک باور و فضیلت اخلاقی است که در وجود پیامبر اسلام نهادینه شده بود و عملی صرفا برای جذب مردم یا برآوردن اهداف رسالت نبود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان آیت الله یثربی در همایش خیرین دانشگاهی اظهار کرد: خداوند در وجود نبی مکرم اسلام برجسته‌ترین و عالی‌ترین فضایل انسانی را به منصه ظهور گذاشت و رحمت و رأفت در تمام شئون زندگی پیامبر از جمله، در قانون‌گذاری و حکومت و رسالت و زندگی فردی وی جریان داشت.

استاد برجسته دروس خارج حوزه‌های علمیه با تصریح بر اینکه بشریت برای عبادت خلق شده است، بیان کرد: اما وقتی پای رحمت و رأفت و توجه به نیازهای انسانی مطرح می‌شود عبادتی مانند روزه در وقت زحمت باطل اعلام می‌شود و آیینی مانند نماز کوتاه می‌شود.

وی تأکید کرد: قانون و شرع و دین در خدمت انسان است و دین آمده است تا به انسان خدمت کند و او را ارتقا دهد نه اینکه انسان‌ها را قربانی یک سلسله مقررات خشک کند.

آیت الله یثربی گفت: پیامبر اسلام در طول ده سال زمامداری مناطق بسیاری را فتح کردند و این در آن زمان به زور نیزه و شمشیر ممکن نبود بلکه تنها به دلیل پیام درست و دعوت انسانی ایشان برای احیای ارزش‌های فطری و اخلاقی بود.

وی به خطبه‌ای از نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: حضرت امیرالمومنین وقتی انگیزه ارسال رسل را بیان می‌کنند می‌فرمایند خداوند پیامبران را فرستاد تا فطرت خفته و خاموش بشری با پیام وحی بیدار و برانگیخته شود.

همایش تجلیل از خیرین دانشگاه آزاد واحد کاشان به دعوت دانشگاه و با حضور جمعی از خیرین، اساتید دانشگاه، فعالان فرهنگی و اقتصادی و جمعی از مقامات شهری و منطقه‌ای در سالن غیاث‌الدین جمشید دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.

کد خبر : ۳۶۸۵۵۵