خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش کاشان

راهکار کلیدی برای توسعه کشور، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌هاست

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: مهم‌ترین راهکار و کلیدی‌ترین راهبرد توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور سرمایه گذاری برای توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی در هنرستان‌ها است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان «محمود خدمتی» در آیین تجلیل از رتبه‌های بر‌تر مسابقات علمی و مهارتی هنرستان‌ها در هنرستان امام حسین کاشان افزود: هنرستان‌ها محل پرورش دانش آموزان خلاق و کارآفرین است که روح رشد و بالندگی را در جامعه ترویج می‌کنند.

وی اظهار داشت: فارغ التحصیلان هنرستان‌ها با ایجاد حتی یک کارگاه کوچک می‌توانند در جهت توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور سهیم شوند همانطور که چین توانسته جهان را فتح کند.

وی تاکید کرد: همه خانواده‌ها و مردم باید باور کنند که هنرستانهای فنی و حرفه‌ای محل پرورش نیروی خلاق و کارآفرین است و فرزندان خود را برای تحصیل در هنرستان‌ها هدایت و تشویق کنند.

وی با اشاره به اهمیت مشاوره تحصیلی تصریح کرد: مشاوره نادرست برای تحصیل دانش آموز در دبیرستانهای نظری، باعث می‌شود که کشور در بلند مدت با جمعیت تحصیل کرده بیکار روبرو شود.

خدمتی بااشاره به شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی خنثی کردن تلاش دشمنان برای شکست ملت‌ها که توسعه مهارتهای فنی و حرفه‌ای بنیادی‌ترین راه مقابله با آن است.

کار‌شناس فنی و حرفه‌ای مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: نه هنرجوی شاغل به تحصیل در هنرستانهای این شهرستان موفق به کسب رتبه‌های بر‌تر مسابقات علمی و مهارتی هنرستانهای استان اصفهان شدند.

 «ارسلان همای نیکفر» افزود: در سال جاری حدود سه هزار دانش‌آموز کاشانی در ۲۱هنرستان کاردانش و فنی حرفه‌ای شاغل به تحصیل در ۴۵رشته علمی و مهارتی می‌باشند.

به گفته وی، «صدیقه قدیری»، «حسن عطایی فرد»، «محمد صادق پالیزوان»، «محمدرضا صرافیان برزکی»، «احمدرضا علی اکبری»، «مجتبی احمد جوشقانی» در گروه هنرستانهای کاردانش و «نسترن شاه محمدی»، «فائزه آرام» و «رامین مهدی‌زاده» در گروه هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه‌ای صاحب رتبه‌های بر‌تر استان اصفهان شدند.

کد خبر : ۳۶۸۹۷۳