خبرگزاری کار ایران

سید محمد مجابی مطرح کرد:

برخورد جدی قانون در قلع‌و‌قمع‌ و باز پس‌گیری تصرفات اراضی کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۵۰۸

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست از بررسی دقیق طرح حفظ اراضی کشاورزی و باغات در مجلس شورای اسلامی و برخورد جدی قوه‌قضائیه بعد از فرمایشات رهبری در قلع و قمع‌ و بازپس‌گیری تصرفات این اراضی خبر داد.

به گزارش خبرنگار در  کاشان، سید محمد مجابی ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاح دبیرخانه "خانه" مجمع‌جهانی شهرهای‌اسلامی در خانه تاریخی آل‌یاسین کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مجلس در حال رسیدگی است تا برای اراضی اقدام کند تا براساس  قانون دائمی حفظ اراضی کشاورزی و باغات این قانون تبدیل به قانون موقت شود.

وی با اشاره به ظرائف این کار مبنی بر اینکه به انفال و منابع طبیعی ضربه نخورد، افزود: طرح حفظ اراضی کشاورزی در مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل 85 مصوبه صحن در حال بررسی است تا در اختیار کمیسیون‌های تخصصی قرار بگیرد و خارج از بحث کمیسیون 85 با دقت بیشتری بررسی شود.

مجابی متذکر شد: مشکلات متعددی پیش‌بینی می‌شود که باید در این حوزه مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد لذا  از خانه‌ملت تقاضا داریم اهتمام جدی‌تری بر ارزیابی بیشتر در این حوزه به منظور پیشگیری از  آثار سو برای منابع طبیعی داشته باشد.

معاون محیط زیست و رییس پارلمانی مجمع جهانی شهرهای اسلامی از باز پس‌گیری 200 هکتار از اراضی مازندران خبر داد و گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و برخورد جدی قوه قضائیه در حوزه‌ مختلف دست‌اندازی‌ها و تصرفات نسبت به اراضی مختلف منابع‌طبیعی و حوزه محیط زیست در مناطق چهارگانه در بسیاری از موارد مهم از جمله استان مازندران  دستور قلع و قمع‌ و بازپس‌گیری تصرفات صادر شد.

مجابی با تاکید بر اینکه آمار کشوری از این میزان تصرفات در حال احتساب و مراحل بعدی اعلام می‌شود، گفت: باز‌پس‌گیری200 هکتار از اراضی  استان مازندران یکی از موارد مهم در این حوزه است.

معاون سازمان محیط زیست درباره اقدامات لازم برای رفع معضل ریزگردها و  پدیده گرد و غبار  با اشاره به اینکه در اولویت‌های نگاه دولت و سیاست‌های آن است، گفت: ابلاغ رعایت حق تالاب‌ها به وزارت‌نیرو از  مهمترین اقدامات این سیاست است.

مجابی با بیان اینکه این پدیده هم منشأ درونی و منشأ خارج از کشور دارد، افزود: یکی از نکات در این خصوص مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود که بر اقدام بین‌المللی درباره گرد و غبار تأکید کرد.

وی در پایان درباره بحث آلودگی هوا و کاهش آن که در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: وزارت نفت یک‌سری اقدامات را با برداشتن داکت‌ها انجام داد که هور العظیم آبگیری و وضهیت هامون نیز بهتر شد.

شایان ذکر است، آیین افتتاح دبیرخانه جهانی "خانه" با حضور مسعود نصرتی رییس مجمع جهانی شهرهای اسلامی، پروفسور مسعود مصاحب دبیرکل انجمن اتریش و ایران، سید محمد مجابی معاون سازمان حفاظت از محیط زیست و رییس پارلمانی مجمع جهانی شهرهای اسلامی، سجاد یارزاده دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی، شهردار و اعضای شورای‌شهر کاشان وتعدادی از مسوولان و مدیران این شهرستان صبح امروز در خانه تاریخی آل‌یاسین برگزار شد.

نشست تخصصی مسوولان ارشد مجمع جهانی شهرهای اسلامی و سازمان‌های مرتبط کشوری با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان نیز در حاشیه این آیین در خانه تاریخی آل یاسین برگزارشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز