خبرگزاری کار ایران

همزمان با میلاد امام سجاد(ع)؛

جشن تکلیف دختران در دبستان صبح روشن کاشان برگزار شد

به مناسبت ایام شعبانیه صبح امروز جشن تکلیف ویژه دانش‌آموزان دختر سوم ابتدایی مهدکودک و دبستان صبح روشن کاشان با حضور مشاور و مسئول امور بانوان فرمانداری کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا در کاشان، در این مراسم «خانم شهرزاد احمدی» مسئول اموربانوان فرمانداری کاشان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به نقش مهمی که والدین و معلمین در تربیت و پرورش دانش آموزان دارند اشاره کرد و گفت : براساس سفارش پیامبر اکرم (ص) ، اذان گفتن در گوش فرزند، گذاشتن نام نیک ، قربانی کردن گوسفند برای سلامتی  کودکان و بازی کردن با کودک از وظایف والدین است.

وی با بیان اینکه والدین باید کودکان را مکلف به رعایت اخلاق و ادب اسلامی، در  اختیار گذاردن تجربیات خود به فرزندان و بی طرف بودن را نسبت به فرزندانشان داشته باشند، گفت :بر اساس آیات قرآن و احادیث ائمه نیکی کردن به پدر و مادر ، بی احترامی نکردن به والدین، نگاه محبت آمیز به پدر و مادر و خواندن نماز اول وقت نیز از جمله وظایفی است که فرزندان نسبت به والدین خود دارند.

مشاور امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان ، نقش معلم و والدین را نسبت به دانش آموزان مکمل همدیگر دانست و گفت : همانطور که نقش معلم درکنار پدر و مادر نسبت به تعلیم و تربیت و مسائل اخلاقی دانش آموز می‌تواند موثر باشد در سلامت و روان دانش آموز نیز اثر گذار است.

درا بتدای این آیین خانم بروجردی موسس مهد کودک و پیش دبستانی راه روشن کاشان ، جشن تکلیف را ورود دختران به مکتبی بالاتر از دوران قبلی آنها دانست و گفت : دانش آموزانی که امروز در جشن تکلیف شرکت کرده اند وارد مرحله عبادت و تعهد می شوند.

وی به نقش  معلم و والدین در تربیت دانش آموز اشاره کرد و گفت : آنچه که دانش آموزان درخانه از پدر و مادر یاد گرفته اند مدرسه به عنوان مکمل پرورش آنها بوده است.

بروجردی، نماز را کلید بهشت دانست و خطاب به دانش آموزان گفت: با توجه به اینکه از امروز خداوند ثواب‌های شما را دو برابر می نویسد باید از تمام وجودتان با نماز ، کارهای خوب و ثواب وجودتان را عطرآگین کنید.

جشن

کد خبر : ۳۷۰۴۷۱