خبرگزاری کار ایران

با هدف بازشناسی فرهنگ ایرانی به خارج از کشور

همسران دیپلمات‌های وزارت امور خارجه از اماکن تاریخی کاشان بازدید کردند

اعضای انجمن بانوان دیپلمات‌های ایرانی در وزارت امور خارجه در قالب تور گردشگری با هدف باز‌شناسی فرهنگ ایرانی به خارج از کشور ازاماکن تاریخی وگردشگری کاشان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان، مسوول کمیته فرهنگی انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه در حاشیه بازدید از خانه تاریخی آل یاسین و دبیر خانه «خانه» در این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۳۰ نفر از همسران دیپلمات‌های ایرانی در وزارت امور خارجه در قالب انجمن بانوان که ریاست آن را همسر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به عهده دارد در این بازدید و تور گردشگری حضور دارند.

صدیقه ستوده، افزود: این گروه از مجموعه‌های زیر پوشش شهرداری کاشان از جمله خانه‌های تاریخی عباسیان، طباطبایی، آل یاسین، حمام سلطان می‌راحمد، بازار بزرگ، آستان مقدس سلطان علیبن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال، کهن‌باغ‌شهر نیاسر، زیارتگاه سلطان امیر احمد (ع)، حبیب‌بن موسی (ع) و قبر شاه عباس صفوی در این این زیارتگاه بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سفر به کاشان دومین مقصد تور گردشگری انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه در سال جاری بعد از بیرجند است گفت: این انجمن تورهای خارجی را نیز درراستای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم سنتی ایران به کشورهای خارجی دارد.

به‌گفته‌وی، حیدرآباد هند، استانبول و مالزی مقصد تور گردشگری انجمن در سفرهای خارجی طی بهمن و اسفندماه سال گذشته بوده است.

مسوول کمیته فرهنگی انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه در ادامه برپایی بازارچه‌های صنایع دستی، مدل‌های لباس اسلامی و غذاهای بومی و محلی شهرهای مختلف ایران در زمان برگزاری تورهای انجمن در کشورهای خارجی را یادآورشد و گفت: این بازارچه‌ها با هدف شناسایی فرهنگ، آیین‌ها و آداب و رسوم سنتی ایران به کشورهای خارجی برگزار می‌شود.

ستوده تصریح کرد: ملاقات اعضای انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه با ان جی او «NGO» (سازمان‌های مردم نهاد) دولتی و غیر دولتی نیز از دیگر برنامه‌های این انجمن در زمان برگزاری تورهای گردشگری در کشورهای خارجی است.

وی، فعالیت‌های انجمن در زمینه‌های ارتباط با همسران سفرای خارجی مقیم ایران را خاطرنشان‌کرد و گفت: برگزاری تورهای گردشگری برای زنان این دیپلمات‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای همسران دیپلمات‌های ایرانی عازم محل مدیریت در کشور خارجی و دیپلمات‌های خارجی مقیم ایران از دیگر برنامه‌های انجمن بانوان دیپلمات‌های وزارت امور خارجه‌است.

به‌گفته‌وی، این تورهای گردشگری و کلاس‌های آموزشی با هدف معرفی فرهنگ اصیل ایرانی در شهرهای مختلف به خارج از کشور برگزار می‌شود.

شایان ذکر است: تور گردشگری بازدید یکروزه اعضای انجمن بانوان دیپلمات‌های ایرانی در وزارت امور خارجه بادعوت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان و هماهنگی کمیته فرهنگی این انجمن در روز شنبه ۲۵ اردیبهشت برگزار شد.

کد خبر : ۳۷۱۳۱۶