خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اتباع وزارت آموزش و پرورش:

400 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در 23 هزار مدرسه ایران شاغل به تحصیل هستند

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۷۳۷

مدیر امور اتباع وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری 400 هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی در 23 هزار مدرسه ایران شاغل به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان، "محسن عسگری" در آیین گشایش نمایشگاه آثار دانش آموزان اتباع خارجی در کاشان افزود: پس از ابلاغ دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس،‌ شیوه نامه ثبت‌نام براساس تعیین هویت از طریق دفاتر کفالت وزارت کشور صادر شد.

وی اظهار داشت: ‌ دفاتر کفالت، معرفی نامه‌ای را برای مراکز  بهداشتی و درمانی صادر کرده و دانش‌آموزان اتباع مورد بررسی‌ پزشکی و واکسیناسیون قرار گرفتند و پس از آن معرفی‌نامه تحصیلی برای آموزش و پرورش صادر شد.

وی افزود: مدیران مدارسی که دانش‌آموز اتباع دارند تحت آموزش قرار گرفتند تا با سیاست‌های تربیتی و آموزشی مربوط به این گروه از دانش آموزان آشنا شوند.

عسگری گفت: برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها می تواند منجر به ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک و تبادل تجارب علمی ،‌ فرهنگی و آموزشی میان مناطقی شود که پذیرای دانش آموزان اتباع هستند و گام مهمی در کیفیت بخشی ، فرایند آموزشی و مدیریت مناسب این مدارس است .

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: آموزهای دینی و ملی ما، فارغ از قوم و قبیله و نژاد، انسانها را  به عنوان یک انسان مورد تکریم قرار داده است.

"محمود خدمتی" در آیین گشایش نمایشگاه آثار دانش آموزان اتباع در کاشان افزود: در تعالیم قرآن و شریعت مقدس،  ملاک فضیلت و برتری انسانها به میزان تقوای الهی و پرهیزگاری آنها  است.

به گفته وی، ادبیات فارسی نیز انسانها را به همزیستی دعوت می کند و فرهنگ ایرانیان نیز سرشار از اسنادی است که به مهمان نوازی ، نوع دوستی و برابری انسانها با همه اقوام تاکید می کند.

وی بااشاره به اسناد تاریخ یک صد ساله آموزش و پرورش کاشان گفت: تاریخ به همزیستی مسالمت آمیز  اقوام و ادیان مختلف در این شهرستان  به ویژه در امر تحصیل علم شهادت می دهد.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از هفت هزار نفر از دانش آموزان اتباع در مدارس شهرستان کاشان شاغل به تحصیل هستند که از خدمات یکسان با دانش آموزان بومی  استفاده می کنند.

خدمتی بااشاره به مشترکات فرهنگی ایران و افغانستان تاکید کرد: کشور جمهوری اسلامی افغانستان باید توسط مردم این کشور ساخته شود و دانش آموزان افغانی باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

مدیر امور اتباع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در تعالیم دینی ما، گره گشایی از کار مردم، نعمتی است که خدا به ما ارزانی کرده و پذیرایی از آسیب دیدگان از ظلم استکبار نیز بخشی از این فرصت است.

"علی فاتحی" در آیین گشایش نمایشگاه آثار دانش آموزان اتباع در کاشان افزود: در سال تحصیلی جاری 46 هزار نفر از اتباع در مدارس استان اصفهان شاغل به تحصیل هستند که 98 درصد آنها از کشور افغانستان هستند.

به گفته وی، کشور ایران بیشترین پناهنده را در طی سه دهه گذشته پذیرایی کرده است و در پنج سال گذشته بیش از 283 میلیارد و 705 میلیون تومان صرف آموزش آنها در استان اصفهان شده ، در حالی که کمک های بین المللی کمتر از 100 میلیون تومان بوده است.

به گفته وی، از سال 2001 تا سال جاری 856 نفر از پناهندگان از آموزش های سواد آموزی بزرگسالان از محل کمکهای کمیساریای پناهندگان سازمان ملل استفاده کرده اند در حالی که از محل اعتبارات دولت جمهوری اسلامی ایران بیش از این تعداد را آموزش دیده اند..  

 وی اظهار داشت: آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران سالانه 30 میلیون ریال برای هر یک از دانش‌آموزان  افغانستانی هزینه می‌کند .

 فاتحی گفت:نمایشگاه آثار دانش آموزان اتباع شاغل به تحصیل در مدارس مناطق شمال استان اصفهان شامل کاشان، اردستان ، زواره، نطنز و آران و بیدگل باهدف استعدادیابی این دانش آموزان از 28 اردیبهشت به مدت سه روز در کاشان برگزار شده است.

کارشناس امور اتباع فرمانداری کاشان گفت: هدف  جمهوری اسلامی ایران ایجاد فرصت های مناسب برای اتباع است تا با آرامش و امکانات لازم بتوانند معیشت مناسبی را برای خانواده هایشان فراهم نمایند و فرزندان آنها از فرصت های تحصیلی استفاده نمایند .

"مهدی خشنودی" در آیین گشایش نمایشگاه آثار دانش آموزان اتباع در کاشان افزود: مهاجران در سالهای نخست حضور شان به کارهایی پرداختند تا زندگی خود را تامین کنند اما امروز فرزندان آنها ارزشها و شایستگی های خود را نمایان می کنند.

وی تشویق دانش آموزان اتباع به تحصیل افزود : این نمایشگاه حاصل تلاش و نبوغ شما در سایه خدمات آموزش و پرورش است که این همت و تلاش قابل تقدیر است و باید مقدمه ای برای آبادانی و توسعه افغانستان باشد.

خشنودی تاکید کرد: آبادی افغانستان، به منزله آبادی و آزادی ایران است  که دانش آموزان و دانشجویان افغانستان با کسب مدارک علمی در مدرسه و دانشگاه های ایران اسلامی باید برای توسعه کشور خود کمر همت ببندند.

نمایشگاه آثار دانش آموزان اتباع شاغل به تحصیل در مدارس مناطق شمال استان اصفهان شامل کاشان، اردستان ، زواره، نطنز و آران و بیدگل با حضور مدیرکل اتباع خارجی وزارت آموزش و پرورش، کارشناس اتباع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، معاون و کارشناس اتباع خارجی فرمانداری کاشان و مدیران آموزش و پرورش کاشان، اردستان و زواره گشایش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز