خبرگزاری کار ایران

نقویان مطرح کرد:

جامعه مهدوی نیازی به دستگاه قضایی برای حل اختلاف ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۲۸۱

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه فریضه نماز را بدون عدالت ورزی اقامه کننده دچار اشکال و ایراد دانست و افزود: در جامعه مدعی مهدویت نباید شاهد دعوا و اختلاف و درگیری و تعدی به مال و اموال یکدیگر باشیم تا نیازی به دستگاه قضایی برای حل اختلاف باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان، « حجت الاسلام نقویان » در همایش جوان در آینه آینده در خانه تاریخی عطارهای کاشان و در جمع اعضای جوان حزب اعتدال و توسعه کاشان با بیان اینکه گسترش عدالت ابعاد گسترده ای دارد، گفت: زیبنده جامعه مدعی مهدویت نیست که سالانه 15 میلیون پرونده در قوه قضاییه اش مختومه شود و بدین ترتیب سر و کار 30 میلیون انسان با دستگاه قضا باشد اما در کشوری مانند ژاپن کارمندان دستگاه قضایی آنجا از جمله بیکارترین افراد جامعه محسوب شوند.

وی نماز انسان های مهرورز نزد خدا را مقبول‌تر دانست و گفت : نیاز جامعه امروز ما گسترش مهرورزی و عطوفت در بین مردم و شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: امام علی( ع) در نامه خود به مالک تأکید می کند که مبادا در حکومت تو نوع دین و عقیده و تفکر انسان های تحت سیطره ات مهم باشد و باید با همه مردم به یک شیوه رفتار کنی بنابر این در جامعه امروز ما نیز مردم فارغ از اینکه سنی باشند یا شیعه و یا زرتشتی و یا یهودی و یا حتی بهایی باید در پناه حکومت اسلامی زندگی مطلوب داشته باشند و نباید مثلأ فردی که به عنوان حزب اللهی شناخته می شود امتیازی فراتر از دیگران داشته باشد.

حجت الاسلام نقویان سپس به آیه لااکراه فی الدین اشاره کرد و افزود: معنی و تفسیر این آیه آن است که نمی توان مفهومی را به زور به مردم تفهیم کرد و به عنوان مثال در موضوع حجاب زور و اجبار جواب نمی دهد و باید با شیوه های اقناعی و فرهنگی درست و صحیح این موضوع را به جامعه تزریق کرد چرا که باید با مهرورزی در دل مردم نفوذ نمود.

وی ، جنبه دیگر عدالت ورزی را برداشتن فاصله بین فقیر و غنی در جامعه دانست و افزود: اگر فردی در جامعه بر اثر فقر و تنگدستی به گناه و معصیت گرفتار شود شک نباید کرد که حاکمان و حکومتگران نیز در مکافات و سرانجام تلخ او شریک اند چون انسان ها ذاتأ گناهکار و مجرم به دنیا نمی آیند و بعضأ شرایط تلخ اجتماعی است که فلان فرد را دزد و قاتل به جامعه معرفی می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تأکید بر اینکه حاکم جامعه اسلامی در بیت المال مسلمین دخل و تصرف نمی کند . یادآور شد: چگونه است که در سال های گذشته برخی در سازمان ملل قبل از شروع سخنرانی خود دعای فرج می خواندند اما به هنگام حسابرسی به تخلفات مالی نزدیکانشان نزدیک شدن به آنها را خط قرمز خودشان می‌دانستند؟

نقویان ، عدالت ورزی را وجه دیگر دوری از باند و باندبازی و بازی های جناحی در جامعه دانست و یادآور شد: عدالت یعنی اینکه از علم و دانش و فضائل درونی انسانها بدون نگاه و توجه به گرایشات دینی و مذهبی و عقیدتی آنان استفاده کرد، مگر نه اینکه برای ارتقای سطح فنی تیم ملی فوتبال مان از مربی خارجی گرانقیمت و بدون توجه به عقاید مذهبی او استفاده می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز